سیستم های لرزه گیر صنعتی

با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا تمامی ساختمانهای جدید مجهز به سیستم های تهویه مطبوع هستند. این دستگاه های مکانیکی، لرزش و شوک ایجاد می کنند. استفاده از لرزه گیرهای مکانیکی نیز به دلیل کم کردن انتقال لرزش ناشی از همین تجهیزات مکانیکی به سازه ها می باشد.

در این مقاله به بررسی انواع لرزه گیر صنعتی تولید گروه صنعتی لینکران و ویژگی های آنها می پردازیم. لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده در مقاله به صورت مفصل در کاتالوگ لرزه گیرهای مکانیکی لینکران توضیح داده شده است.

سیستم لرزه گیر لینکران

لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیرهای لاستیکی لینکران راهی ساده و قابل اطمینان جهت جذب لرزش و شوک می باشد. این نوع لرزه گیرها از جنس لاستیک طبیعی می باشند. لاستیک های طبیعی به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر دماهای پایین یا بالا، بسیار با اهمیت هستند. ویژگی این لاستیک ها به این شکل هستند که به دلیل فنری بودن،توانایی کاهش انتقال لرزش و نویز را دارد.

از این رو جهت کاهش نویز و شوک میتوان از لرزه گیرهای لاستیکی لینکران استفاده نمود. اکنون سه نوع از لرزه گیرهای تولیدی گروه صنعتی لینکران را با هم بررسی می کنیم.

لرزه گیر لاستیکی لینکران

لرزه گیر لاستیکی سوراخ دار

لرزه گیر لاستیکی سوراخ دار که به نام لرزه گیر فن کوئل نیز شناخته می شود. جهت جذب لرزش تجهیزات کوچک ، اتصالات انعطاف پذیر در آویزهای راد و جلوگیری از انتقال صدا به سقف کاربرد دارد.

کد این محصول را VRN نامگذاری نمودند و رنج تحمل بار آن بین ۲۰ تا ۴۰ (kgf) می باشد. همچنین لازم به ذکر است این محصول در سه سایز M8 ، M10 و M12 تولید می شود.

لرزه گیر لاستیکی سوراخ دار گروه صنعتی لینکران

لرزه گیر رابرهنگر

لرزه گیر رابرهنگر (Rubber Hanger) در تجهیزات مکانیکی به صورت اتصال انعطاف پذیر راد آویز استفاده می شود. و در کانال ها و لوله های فن کوئل جهت جلوگیری از انتقال لرزش به سقف کاربرد دارد.

لرزه گیر رابرهنگر گروه صنعتی لینکران

لرزه گیر لاستیکی مهاردار

لرزه گیر لاستیکی مهاردار که از یک قاب چدنی و لاستیک تشکیل شده است. روی زمین و زیر تجهیزات مکانیکی قرار می گیرند. و جهت جذب ارتعاشات بالا به کار می روند.

لرزه گیر فنری

لرزه گیر فنری جهت کاهش انتقال نویز و ارتعاشات تولید شده توسط تجهیزات مکانیکی و صنعتی مانند چیلرها، پمپ ها، کمپرسورها و … و همچنین جذب بارهای نوسانی و جانبی وارده به سازه استفاده می شود. 

این لرزه گیر در سه نوع اسپرینگ هنگر ، پلیت دار و مهاردار ( به شکل تک فنره ، دو فنره و چهار فنره) در کارخانه تولیدی گروه صنعتی لینکران واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تولید می گردد.

لرزه گیر فنری پلیت دار

لرزه گیر فنری پلیت دار جهت دمپ لرزش های کم در چیلرها ، فن ها و کانال های هواساز استفاده می شود. در اتصال بخش فنری  و پلیت زیرین این محصول از جوشکاری استفاده نمی شود. چرا که جوش منجر به خرابی فنرها می شود. استحکام و دوام بالای لرزه گیرهای فنری پلیت دار، به دلیل استفاده از پلیت فولادی ، پدهای پلیمری و هوزینگ مخصوص فنر می باشد.

لازم به ذکر است این محصول برای بارهای جانبی توصیه نمی شود.

لرزه گیر فنری پلیت دار گروه صنعتی لینکران

لرزه گیر اسپرینگ هنگر

لرزه گیر اسپرینگ هنگر جهت جلوگیری از انتقال لرزش و ارتعاشات به سازه ساختمان از طریق لوله کشی، کانل های هوا و … استفاده می شود. قاب فولادی لرزه گیرهای اسپرینگ هنگر از مقاومت بالایی در برابر خم شدن تحت بارهای سنگین برخوردارند.

لرزه گیر فنری مهاردار

لرزه گیر فنری مهاردار به صورت تک فنره ، دو فنره و چهار فنره جهت جذب ارتعاشات و نویزهای تولیدشده توسط تأسیسات مکانیکی و وارده به سازه ساختمان طراحی می شوند. این نوع از لرزه گیرها دارای پایداری جانبی بالایی هستند. و میزان فشردگی فنرها توسط پیچ های کنترل کننده بالای قاب تنظیم می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص لرزه گیرهای صنعتی لینکران ،
مشاوره با واحد فنی و دریافت قیمت محصولات، با ما در تماس باشید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر