لرزه گیر لاستیکی چیست و انواع آن کدامند؟

لرزه گیر لاستیکی نام مقاله ای دررابطه با یکی از مهمترین و کاربردی ترین محصولات گروه صنعتی لینکران می باشد که به آن پرداخته ایم.

از اتفاقات مهمی که تقریبا روزانه همه انسان ها با آن روبرو میشوند ، لرزش و ارتعاش است که درصورت افزایش و نامناسب شدن شرایط آن، باعث سلب آرامش از زندگی همگان می شود. در این زمان مشاورین و مهندسین فنی به طراحی و ساخت وسیله ای برای کنترل لرزش تأسیسات میپردازند که به آن لرزه گیر می گویند.
گروه صنعتی لینکران نیز با توجه به این مشکل به وجود آمده در دنیای بشر ، اقدام به تولید انواع لرزه گیر از اقسام لرزه گیر فنری و لرزه گیر لاستیکی نموده است. که در پایان این مقاله به طور خلاصه به معرفی لرزه گیر های لاستیکی لینکران می پردازیم.

انواع لرزه گیر لاستیکی گروه صنعتی لینکران LINKRAN

لرزه گیر لاستیکی چیست؟

یکی از انواع لرزه گیر مکانیکی تولیدی گروه صنعتی لینکران، لرزه گیر لاستیکی می باشد. که در صنایع مختلف اعم از صنایع آب و برق ، ساختمان سازی ، نفت ، گاز ، پتروشیمی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

لرزه گیرهای لاستیکی محصولاتی هستند که همزمان تمامی حرکات انقباضی و انبساطی ، شوک و لرزش را در سیستم جذب می نمایند و خود این مسئله سبب افزایش سطح امنیت صنایع تأسیساتی می گردد.

لرزش های به وجود آمده توسط تجهیزات مکانیکی موجود در صنایع سبب ایجاد سرو صدا و استهلاک قطعات می شود. از جمله اموری که این نوع لرزه گیر برای حل این مشکل میتواند انجام دهد. منتقل نمودن لرزش به سایر بخش های خط لوله می باشد.

لرزه گیر لاستیکی تولیدی گروه صنعتی لینکران LINKRAN

انواع لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیر های لاستیکی اصطلاحاً به دو شکل ساده و پیچیده موجود هستند.
در نوع ساده آن بصورت لاستیک ساده میتوان در زیر پایه های تجهیزات مکانیکی استفاده نمود. مدل های پیچیده تر را مهاردار می نامند. به این شکل که برای تحمل فشار بالا و کشش بیش از حد در لرزش های  سنگین استفاده می شود. مانند ساختمان سازی و پل سازی.

مزایای استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی

  • در سیکل های مداوم از نظر خستگی و شکست مقاومت بالایی دارند.
  • در برابر ضربه و شوک ، از انعطاف پذیری بالایی برخورداند.
  • درصورت تغییر شکل ، قابلیت برگشت پذیری دارند.
  • نصب راحتی دارند و وزنشان نیز سبک است.
  • در برابر لرزش مقاومت بالایی دارند.
  • در برابر تنش های الکتریکی مقاومند.
  • اتلاف حرارتی را کاهش می دهند.
  • به واشر و درز بند نیازی ندارند.
  • سر و صدا را جذب می نمایند.
لرزه گیرهای لاستیکی با کیفیت گروه صنعتی لینکران LINKRAN

کاربرد انواع لرزه گیر لاستیکی

از وظایف لرزه گیرهای لاستیکی میتوان به جذب لرزش و حرکت های ناخواسته بین دو قطعه موجود رخ داد که نسبت به نوع صنعت میتوانند متفاوت عمل نمایند.
از کاربردهای مهم لرزه گیرهای لاستیکی میتوان به مصرف آن در پمپ ها اشاره نمود که به غیر از جذب لرزش های به وجود آمده ، توانایی حذف شوکهای به وجود آمده را نیز دارند.
از دیگر کاربردهای لرزه گیر لاستیکی توانایی استفاده از آن در محیط های خورنده نسبت به اتصالات آکاردئونی می باشد.
با این که این نوع اتصالات فشار و دمای خیلی محدودی را متحمل می شوند ولی گاهی اوقات از این نوع لرزه گیر جهت جلوگیری از هدایت الکتریکی نیز استفاده می نمایند.
همچنین امروزه به دلیل مقاومت بالای لرزه گیر های لاستیکی در سیکل های مداوم از نظر خستگی و شکست ، در صنایع شیمیایی مانند نفت و گاز و پتروشیمی و تأسیساتی نیز از آنها استفاده می شود.
از موارد دیگر استفاده میتوان به استفاده از این نوع لرزه گیر در خطوط لوله اشاره نمود. به این دلیل که بدون استفاده از لرزه گیر قدرت تحمل اتصالات پایین می آید و این مسئله سبب ایجاد نشتی در خطوط لوله می شود. و علاوه بر آن سبب بروز اشتباه در اطلاعات دریافتی از دستگاه های اندازه گیری مانند فلومتر و ترانسمیتر فشار خواهد شد.

کاربرد انواع لرزه گیر لاستیکی - گروه صنعتی لینکران LINKRAN

گروه صنعتی لینکران ; تولیدکننده انواع لرزه گیر

لرزه گیرهای لاستیکی گروه صنعتی لینکران تولیدشده از لاستیک طبیعی، به عنوان راه حلی ساده و مقرون به صرفه جهت کاهش نویز و جذب لرزش به کار می روند.
لاستیک طبیعى به عنوان یک ماده فنرى به علت ماندگارى، انعطاف پذیرى، کم هزینه بودن، مقاومت در برابر دما و همچنین اهمیت ویژه ای به جهت قابلیت استفاده در مجاورت فلزات دارند.
لاستیک طبیعى به علت خصوصیات ذکر شده و همچنین توانایى کاهش انتقال لرزش و نویز در محیط هاى سخت، در انواع لرزه گیر لاستیکى گروه صنعتى لینکران مورد استفاده قرار مى گیرد.

انواع لرزه گیر لاستیکی لینکران

لرزه گیر لاستیکی رابر هنگر


لرزه گیرهای لاستیکی رابرهنگر به صورت اتصال انعطاف پذیر راد آویز در واحدهاى صنعتى به منظور استفاده در لوله ها و کانال هایى با سایزهاى مختلف و دمپ ارتعاشات فرکانس بالا و جلوگیرى از انتقال لرزش ها به سقف به کار مى روند.

لرزه گیر لاستیکی مهاردار - گروه صنعتی لینکران LINKRAN

لرزه گیر لاستیکی مهاردار


لرزه گیرهای لاستیکی مهاردار لینکران شامل لاستیک با سختی مشخص و قاب چدنی است.
لرزه گیرهای لاستیکی مهاردار بین تجهیزات مکانیکی و کف قرار میگیرد و برای جذب ارتعاش هایِ فرکانس بالا در این تجهیزات به کار میرود.

لرزه گیر لاستیکی مهاردار - گروه صنعتی لینکران LINKRAN

لرزه گیر لاستیکی سوراخ دار


لرزه گیرهای لاستیکى سوراخ دار ( لرزه گیر فن کوئل ) با دفلکشن مناسب داراى جاذب بالای انرژی مى باشند. براى کنترل نویز و ارتعاشات فرکانس تجهیزات ، ایجاد اتصال انعطاف پذیر در آویز راد و جلوگیرى ازانتقال صوت استفاده میشود.

لرزه گیر لاستیکی سوراخ دار گروه صنعتی لینکران LINKRAN

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر