لرزه گیر چیلر و قیمت آن

لرزه گیر چیلر و قیمت آن

لرزه گیر چیلر را میتوان یکی از پر استفاده ترین تجهیزات برای سیستم سرمایشی چیلر نام برد. طریقه کارکرد چیلر به این صورت است که سیکل تبرید تراکمی، گرما را از مایع جدا میکند و این مایعی که سرد شده را در تجهیزات متفاوتی از جمله هواساز و فن کوئل به کار می برند. از طرفی دیگر نیز گرمای گرفته شده از مایعات یا در وسایل گرمایشی استفاده می شوند یا به محیط اطراف پس داده می شوند. گاز سرد چیلر در کندانسور به سه طریق آب خنک ، تبخیر و هوای خنک نیز خنک کاری می گردند.

چیلر در صنعت

چیلرها نقش غیرقابل انکاری در صنعت ایفا می نمایند. یکی از تجهیزات صنعتی که به طور قطع به چیلر احتیاج دارد، دستگاه لیزر می باشد. جهت جلوگیری از آسیب رساندن به بخش های مختلف دستگاه لیزر هنگام برش و ساطع نمودن گرمای بالا، بهتر است تا از دستگاه خنک کننده استفاده شود. به همین دلیل از چیلر استفاده میشود.

برخی فضاهای شهری مانند ورزشگاه ها ، سالنهای اجتماعات ، هتل ها ، برج ها و ورزشگاه ها به علت وسعت زیاد محیط از کولرهای آبی استفاده نمی نمایند و با توجه به این که کولر گازی نیز توجیه اقتصادی ندارد، از دستگاهی با بازدهی بالاتری مانند چیلر برای خنک نمودن فضا استفاده می شود.

کاربرد چیلر

چیلر جذبی و چیلر تراکمی دو دسته اصلی از انواع چیلرها می باشند. که به طور خلاصه درباره آنها توضیحاتی ارائه می شود:

چیلر جذبی

چیلر جذبی از قسمتهای اصلی تشکیل شده است که وظیفه انجام عمل سرمایشی را دارند و به شرح زیر است :
۱) کندانسور
۲) اواپراتور
۳) ابزوربر
۴) ژنراتور
سیکل های تراکمی متشکل از انرژی حرارتی از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی از سوختن سوخت های فسیلی می باشند و این مهمترین تفاوت تجهیزات در تأمین انرژی می باشد.

چیلر جذبی - لرزه گیر چیلر گروه صنعتی لینکران linkran

چیلر تراکمی

بخش های اصلی چیلر تراکمی نیز
۱)اواپراتور
۲)کندانسور
۳)شیر انبساط
۴)کمپرسور
می باشد. که عمل انتقال حرارت به وسیله آنها انجام می شود.
چیلرهای تراکمی از نظر ظاهری شبیه به پمپ های حرارتی می باشد. و با به وجود آوردن تغییرات کوچکی در فیزیک چیلرها می توان به صورت دوگانه در سرما و گرما استفاده نمود.

چیلر تراکمی - لرزه گیر چیلر گروه صنعتی لینکران linkran

لرزه گیر چیلر

چیلرها بدلیل عمل سیکل تبرید تراکمی سروصدا و لرزش زیادی تولید می نمایند. از این رو مهندسان جهت کنترل لرزش چیلر و کم کردن سروصدا و جلوگیری از به وجود آمدن نویز در محیط از انواع لرزه گیر چیلر استفاده می نمایند.

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده و تأمین کننده مصالح و تجهیزات نوین صنعت و ساختمان اعم از انواع

عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ،

سیستم آتش بند و دودبند ، لرزه گیر فنری ، لرزه گیر لاستیکی و … می باشد.

لرزه گیر چیلر لینکران

گروه صنعتی لینکران با طراحی و تولید انواع لرزه گیر مانند لرزه گیر فن کوئل ، لرزه گیر ژنراتور ، لرزه گیر چیلر و … به طرز چشمگیری مشکل سروصدا و لرزش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مانند چیلرها را مرتفع نموده است.
به صورت کلی انواع لرزه گیر مکانیکی تولیدی گروه صنعتی لینکران به دو دسته لرزه گیر لاستیکی و لرزه گیر فنری تقسیم می شوند.
همچنین با توجه به شرایط چیلرها و مشکلات آنها و همچنین سیستمهای تولیدی تیم فنی لینکران در بهترین آزمایشگاه های کشور و طبق استانداردهای روز دنیا، پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از ایجاد نویز در محیط و مهار لرزش تأسیسات مانند چیلرها، از انواع لرزه گیر چیلر لینکران استفاده شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات انواع لرزه گیر چیلر لینکران و قیمت تمام شده آن با شماره های مندرج در صفحه تماس با ما، تماس حاصل فرمایید.

لرزه گیر چیلر لینکران - لینکران تولیدکننده انواع لرزه گیر فنری linkran

نویسنده : مهندس مریم نظری پور

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر