ضخامت عایق الاستومری مناسب کانال های HVAC (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله ضخامت عایق الاستومری مناسب کانال های HVAC درباره کاربرد عایق حرارتی در سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها ، معضلات مصرف بالای انرژی ، سیستم تهویه مطبوع و معرفی انواع آن پرداختیم.

در این بخش ۳ مقاله آخر گروه صنعتی لینکران برای دسترسی راحت تر شما عزیزان گذاشته شده است. که میتوانید استفاده نمایید.

ضخامت-عایق-الاستومری-مناسب-کانال-های-hvac-part2 گروه صنعتی لینکران


  • ساپورت رایزر چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

    ساپورت رایزر چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟ این سؤال یکی از چالش برانگیزترین نکات در سیستم ساپورت و نصب تأسیسات در پروژه های ساختمانی و صنعتی می باشد. اعمال ساپورت گذاری در رایزرها که در تأسیسات الکتریکی و مکانیکی انجام می شود، یکی از حساس ترین مسائل هنگام اجرای سیستم ساپورت تأسیسات می […]


  • فوم لوله ای از کجا بخریم

    فوم لوله ای از کجا بخریم

    فوم لوله ای که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.  از تجهیزات مهم صنعت ساختمان و مصالح است. این نوع از تجهیزات برای عایق کاری لوله های حرارتی برودتی ساختمان ها و صنایع به کار می روند.رایج ترین عایق کاری لوله  در صنعت برای عایق لوله کشی های آب می باشد. […]


  • لچکی چیست؟

    لچکی قطعه ای سه گوش از جنس فلز یا گاهی چوب است. که جهت انتقال تنش میان سایر اعضای یک سازه استفاده می شود. و به طور کلی در سیستم ساپورت تأسیسات به کار می رود. لچکی با پرچ، پیچ و مهره، جوشکاری و پرس سبب تقویت مفاصل فلزات می شود. استفاده از این قطعه […]



در این قسمت نیز به مهمترین بحث این مقاله یعنی آنالیز حرارتی سیستم های تهویه و استفاده از عایق حرارتی در این سیستم ها می پردازیم. با لینکران همراه باشید.

استفاده از عایق حرارتی در سیستم HVAC

در سیستم های تهویه مطبوع، از آنجا که بین هوای محیط خارج و هوای درون سیستم اختلاف دما وجود دارد. تبادلات دمایی به سرعت رخ داده و منجر به از دست دادن انرژی گرمایی می شود. در نتیجه برای تنظیم مجدد این دما نیاز به صرف هزینه های عملیاتی اضافه وجود داشته. و در عین حال تعادل دمایی و شرایط آسایش نیز مختل خواهد شد. در کانال های فلزی در دمای پایین اختلاف دما در محیط مرطوب باعث مشکل تراکم می شود. بنابراین بایستی حداقل ضخامت عایق مورد نیاز برای رفع مشکل تراکم از پیش تعیین شده باشد.

آنالیز حرارتی کانال HVAC

عملکرد حرارتی یک کانال HVAC با استفاده از معادله بقای جرم و انرژی بررسی می شود. حجم حفاظت شده نشان می دهد. که میزان هوای رفت برابر با مجموع هوای برگشتی و هوای تازه است. در حالی که معادله صرفه جویی انرژی اطلاعاتی در مورد انتقال انرژی در ورودی (جرم، گرما و کار) بدون در نظر گرفتن کانال، به ما می دهد.
تلفات حرارتی از طریق کانال HVAC معمولاً با استفاده از درجه روز و با رویکرد و معادله اصلی انتقال حرارت محاسبه می شود.

آنالیز بهای چرخه عمر

آنالیز بهای چرخه عمر معمولا برای تجزیه و تحلیل سیستم های انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. این آنالیز نشان می دهد. که سرمایه گذاری اولیه برای اصلاح سیستم انرژی موجود که عملاً هزینه عایق کاری را به سیستم اضافه کرده. و هزینه های اولیه را افزایش می دهد. در طول عمر سیستم HVAC تا چه میزان می تواند. منجر به صرفه جویی خالص در مصرف انرژی شود. و هزینه های عملیاتی را کاهش دهد. (هزینه سوخت).

برآورد هزینه انرژی

برای برآورد هزینه انرژی تحمیل شده به سیستم، یک قسمت عایق کاری شده در کانال انتخاب شده است. و آنالیز هزینه چرخه عمر بر این اساس انجام می شود. این یک روش معمول است و از آن برای تعیین ضخامت بهینه عایق استفاده می شود. پارامترهای مورد استفاده در این تحلیل اقتصادی برای سیستم هوایی در جدول زیر آورده شده است.

روش های کاهش اتلاف انرژی

به منظور کاهش اتلاف انرژی به/از کانال HVAC از/به محیط اطراف، ضخامت عایق باید با کاهش هزینه عایق کاری و هزینه انرژی بهینه شود. هزینه ها شامل (انتقال حرارت) و همچنین هزینه عایق کاری (نصب و نگهداری) هستند. هزینه کل تابعی از میزان اتلاف انرژی از طریق کانال HVAC و پارامترهای اقتصادی مربوطه است. ضخامت اقتصادی و بهینه عایق برای لوله و کانال تابعی از طراحی، عملکرد و اقتصادی بودن مولفه های مربوطه است. به طور کلی، حداقل هزینه کل چرخه عمر برای تعیین ضخامت بهینه و اقتصادی عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش ضخامت عایق کانال HVAC

با افزایش ضخامت عایق کانال HVAC، اتلاف دمایی کانال کاهش می یابد. بنابراین، هزینه انرژی مرتبط با اتلاف گرما نیز کاهش می یابد. پس از دست دادن انرژی می تواند. به عنوان داده ورودی برای یک مدل اقتصادی جهت تخمین اثر ضخامت عایق بر روی هزینه های عایق کاری و انرژی در طول عمر مورد انتظار سیستم HVAC مورد استفاده قرار گیرد. هزینه زیان انرژی در این تحلیل به ارزش خالص مصرف انرژی تبدیل می شود. با استفاده از پارامترهای اقتصادی و زمان عملیات هزینه عایق کاری با افزایش ضخامت عایق افزایش می یابد. در حالی که هزینه انرژی کاهش می یابد.

عایق کاری حرارتی و اثرات آن بر مصرف انرژی

اخیراً مطالعات متعددی در مورد اثرات اقتصادی و زیست محیطی عایق کاری حرارتی و اثرات آن بر مصرف انرژی در برای کانال های مستطیلی، دایره ای و بیضی انجام شده است. بررسی ها نشان می دهد که عایق کاری عملکرد حرارتی علاوه بر بهبود عملکرد سیستم HVAC تأثیر به سزایی بر کاهش هزینه های جاری در طی چرخه عمر آنها خواهد داشت. بدیهی است انتخاب بهینه ضخامت عایق حرارتی مورد استفاده این اثرات را بیشتر خواهد کرد. همچنین استفاده از عایق الاستومری با ضخامت درست با جلوگیری از ایجاد تراکم رطوبت بر روی کانال ها و لوله ها از آسیب دیدگی آنها جلوگیری کرده و عمر کل سیستم را افزایش خواهد داد.

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده انواع عایق الاستومری حرارتی برودتی و صوتی
مناسب سیستم های تهویه مطبوع می باشد.

جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر، مشاوره درخصوص محصولات و دریافت لیست قیمت محصولات لینکران
با ما در تماس باشید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر