لرزه گیر فن کویل; مزایا،معایب و انواع آن

لرزه گیـر فن کــویل;
مـزایـا ، مـعـایب و انـواع آن

لرزه گیر فن کویل ، عنوان مقاله ای است. که با توجه به اهمیت بالای کارایی آن برای مصرف کنندگان و جلوگیری از سروصدای زیاد تجهیزات دستگاه فن کویل به آن می پردازیم.

فـــن کـــویـــل

فن کوئل یکی از قسمتهای سیستم تهویه مطبوع ساختمانها و متشکل از فن و تبدیل گر حرارتی می باشد. نصب این سیستم بسیار راحت است.  عملکرد ساختاری فن کوئل بدین شکل است که جهت کنترل درجه حرارت محیط ، هوای موجود در اطراف خود را مکش می نماید. این کار با یک سوئیچ دستی خاموش / روشن انجام می شود.
پس از خنک کردن هوای اطراف به وسیله فن کوئل، آبی که کندانس گشته وارد فضای سینی زیرین می شود. و همچنین تخلیه آن از طریق لوله درین انجام می گردد.

مـزایـای فـــن کـــویـــل

تهویه مناسب هوا توأمان با کاهش مصرف انرژی در ساختمانها نکته ای است. که توجهات زیادی را معطوف خود نموده است.
فن کوئل ها مزایای زیادی دارند که از جمله آن میتوان به نصب آسان و کوچک شدن تجهیزات گرمایشی سرمایشی با توجه به عدم نیاز فن کوئل به کانال کشی اشاره نمود.
از مهمترین ویژگی های مثبت فن کوئل این است. که دمای هر واحد به صورت جداگانه کنترل می شود. و قابلیت این را نیز دارد. که برای صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه را خاموش نمود.
.
.
.

مـعـایـب فـــن کـــویـــل

فن کوئل با توجه به کاربرد بالای آن در ساختمان ها معایب زیادی ندارد. ولی همان مشکلات محدود هم ممکن است. در عمل تصمیم گیری جهت انتخاب آن مؤثر واقع شود.
اولین مسئله ای که میتوان به آن اشاره نمود. میزان احتیاج بیشتر آن به نگهداری و توجه به طرز عملکرد آن نسبت به سیستم های تمام هوای دیگر می باشد. بدین شکل که فیلترها طی گذشت مدت زمانی باید شسته و یا حتی تعویض گردند. و در صورت رعایت نکردن این مسئله بازدهی فن ها همزمان با کم شدن حجم هوای خروجی کاهش می یابند.
مسئله دیگر این که میزان دفع کندانسه ها بالا می باشد. آخرین مسئله نیز این می باشد که فضای داخلی ساختمان ها نیاز به کانالهای جدا برای خارج شدن هوا دارند. که این عمل در فن کوئل ها توسط لوله کشی انجام میشود.

لـــرزه گـــیـــر فـــن کـــویـــل

حرکت آب در لوله های فن کوئل و مداومت انجام این مسئله هنگام روشن بودن دستگاه ، با وجود این که صدایش کم است. ولی گاهی باعث اختلال در آرامش افراد می شود. و آزاردهنده محسوب می شود.
از این رو مهندسین جهت حذف این سروصدای آزاردهنده به وجود آمده از تأسیسات فن کوئل ، تصمیم به استفاده از لرزه گیر فن کوئل گرفته اند.
لازم به ذکر است. که این نوع لرزه گیر از انواع مدل های لرزه گیر صنعتی در تأسیسات می باشد.

انواع لرزه گیر لاستیکی گروه صنعتی لینکران linkran

لـــیــنــکــران تولیدکننده انواع لرزه گیر فن کوئل

به صورت کلی تمامی دستگاه های تأسیساتی مانند فن کوئل ، چیلر ، کمپرسور ، پمپ و … دارای معایبی مشترک مانند لرزش ، صدا و ارتعاش هستند. علاوه بر آن ارتعاش های مداوم سبب از کار افتادگی و کاهش طول عمر دستگاه میشود.
گروه صنعتی لینکران توانسته است. به طور چشمگیری این مشکلات را رفع نماید. لینکران با اعتماد به مهندسین داخلی اقدام به تولید انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن کوئل نموده است. و به این روش توانسته تا حد زیادی از بروز لرزش و نویز در دستگاه های صنعتی همچون فن کوئل جلوگیری نماید.
گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت تولید و پشتیبانی ملی ، با توکل بر خدا و باور توانایی مهندسین داخلی ، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید محصولات صنعتی داخلی مانند سیستم های ساپورت تأسیسات ، عایق الاستومری ، عایق INSPIRE و انواع لرزه گیر صنعتی اعم از لرزه گیر فن کوئل و … با برند لینکران نموده و با توجه به تأمین محصولات مورد نیاز در چرخه تولید کشور ، به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی پا به عرصه تولید نهاده است.

نویسنده : مهندس مریم نظری پور

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر