تولید عایق نانویی با ۶۰ درصد صرفه جویی انرژی در موتورخانه ساختمان

عایق نانویی با ۶۰ % صرفه جویی انرژی برای موتورخانه ها

شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه که پیشتر نیز یکی از پیشگامان عرصه تولید مصالح نوین صنعت و ساختمان با برند لینکران بوده و با تولید انواع عایق های حرارتی برودتی و صوتی ، ساپورت های مدولار و همچنین لرزه گیرهای مکانیکی تولید ملی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی شناخته شده است. این بار با تولید موفقیت آمیز عایق نانویی بار دیگر گام بزرگی در این عرصه برداشته است.

این عایق های نانویی درصورت استفاده در موتورخانه ساختمان ها، تا ۶۰ درصد صرفه جویی انرژی را در پی دارد. لازم به ذکر است این عایق ها در بخش های مختلف تأسیسات صنعتی و ساختمانی قابل استفاده می باشد. 

تولید عایق نانویی با ۶۰ درصد صرفه‌جویی انرژی در موتورخانه ساختمان

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فناوری نانو ایران عایق الاستومری نانوکامپوزیت بر پایه پلیمرهای اکریلو نیتریل بوتادین رابر/پلی وینیل کلراید (NBR/PVC) از جنس فوم است که شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه با استفاده از فناوری نانو آن را به تولید انبوه رسانده است.
عایق نانویی لینکران در اشکال مختلف رولی و لوله ای تولید می شوند و در بخش های مختلف تأسیساتی ساختمان ها، صنایع، بیمارستان ها، پالایشگاه ها، هتل ها و … قابل استفاده می باشد.

از آنجا که این نوع عایق های نانوکامپوزیتی دارای ساختار سلول بسته هستند. در برابر نفوذ بخار آب بسیار مقاومت بالایی دارند. همچنین به دلیل ضریب حرارتی بسیار پایین جایگزین بسیار مناسبی به جای پشم شیشه و پشم سنگ می باشند. و با طول عمر بالا باعث افزایش عمر تأسیسات و جلوگیری از خوردگی سطح فلز عایق کاری شده مانند لوله های سرمایشی و گرمایشی، کانال ها و سیستم های تهویه مطبوع، مخازن و … می شوند.
مهمترین نکته در مورد این عایق های نانویی حرارتی و برودتی این است که درصورت استفاده از آنها در موتورخانه ساختمان ها تا ۶۰ درصد در مصرف انرژی و کاهش مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

یکی دیگر از خواص مهم عایق های نانوکامپوزیت، خاصیت میکروب کشی عایق ها در محیط های مرطوب و با اختلاف دمای شدید بین محیط داخل و بیرون می باشد. همچنین عایق نانویی الاستومری لینکران دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز می باشد. که در مکان های مستعد برای رشد میکروب ها ، فضاهای بهداشتی و کانال های هوا قابلیت استفاده دارند.

براساس آزمون های استاندارد انجام شده روی عایق الاستومری حرارتی برودتی نانوکامپوزیت (حاوی ذرات نانو) گروه صنعتی لینکران در مقایسه با عایق های ساده بدون نانوذرات نشان داده که عایق نانویی به علت داشتن خاصیت آنتی باکتریال محیط خوبی برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها نمی باشد. و از این رو از عایق های ساده و دیگر رقبا مانند پشم شیشه خیلی بهتر هستند.

عایق نانویی الاستومری لینکران

جهت کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و مشاوره با کارشناسان گروه صنعتی لینکران و همچنین دریافت جدیدترین اخبار مجموعه فرم زیر را پر نمایید.