بیمارستان ها و کاربرد محصولات لینکران

بیمارستان ; ساختمانی مهم و اساسی

پروژه بیمارستان ، طراحی آن و ساخت بیمارستان با توجه به شرایط اقلیمی و نیازهای بهداشتی و درمانی مناطق مختلف هر کشور متفاوت است.

در اکثر کشورها با توجه به عوامل مختلف جمعیتی ( تراکم و پراکندگی)، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی، انواع مصالح ساختمانی موجود و ۰۰۰ حداقل استانداردهای را تعیین و رعایت می گردد.

در خصوص بیمارستانهائی که در نظر است در یک منطقه تاسیس گردند طرحهای از پیش تعیین شده ای موجود است که متناسب با شرایط خاص آن منطقه طراحی شده اند مانند تیپ گرمسیری و سردسیری، فرم گسترده، طبقاتی، H و غیره که از سوی مراجع ذیربط در هر کشور تهیه و در اختیار مجریان طرحهای عمرانی قرار می گیرد.

اما در مورد بیمارستانهائی که با گذشت ایام و افزایش رشد جمعیت و تقاضا دستخوش تغییرات فیزیکی گردیده اند و طراحی آنها با هیچ ضابطه و معیار پیش بینی شده تطابق ندارند، موضوع کاملاً متفاوت می باشد.

ساخت بیمارستان در این شرایط که برای قریب به اتفاق بیمارستان های کشور صادق است ترمیم و بازسازی جزء به جزء (Renovation) ، توسعه و یا تغییر کاربری اجزاء مختلف، راههائی هستند که می توان به کمک آنها بخش قابل توجهی از ساختار فیزیکی بیمارستان را به استانداردهای مقبول نزدیک نمود.
ساخت بیمارستان باتوجه به پیشرفت های اخیر وهمچنین توسعه شهرها وساخت وسازها در عرصه شهری ،امداد هوایی یکی از راهکارهای اصلی ومهم جهت انتقال بیماران به مراکز درمانی می باشد. ازاین حیث همجواری مراکز درمانی با ساختمان های اطراف خود جهت امدادرسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیمارستان سازی بشدت به تکنولوژی روز و پیشرفتهای جدید وابسته است . آنهم از نوع وابستگی حیاتی ؛ زیرا ضوابط حرفه ای ، آگاهی های جامعه ، وخود بیمار واطرافیان وی اجازهء  چشم پوشی از دستاورد های جدید را درامر درمان به هیچ مرجعی نمی دهند .

بیمارستان سازی یک فعالیت چند بعدی است و اعضاء متخصص تیم بیمارستان ساز، نه تنها بایستی برعلم تخصصی خود کاملا مسلط و به واقع مجری مجربی باشند ، بلکه توانایی انجام کار گروهی و درک و رعایت زوایای تخصصی علم خود برای حل مشکل طرف مقابل را داشته باشند ( چیزی که در کارهای تیمی دیگر کمتر احساس می گردد )

پروژه بیمارستانی را جدی بگیریم…

پروژه های بیمارستانی از سایر پروژه ها بااهمیت تر بوده و مستلزم رعایت استاندارد های بین المللی می باشد. مراقبت های بهداشتی مورد نیاز برای بیماران، رضایتمندی کادر درمان، اثربخشی ارائه خدمات، کاهش هزینه ها و ذخیره انرژی به عنوان مهم ترین آیتم های مهم در یک پروژه بیمارستانی محسوب می گردند که در حالت کلی بر راندمان کاری و ارتقا مراقبت های پزشکی تأثیرگذار هستند.

طراحی و استفاده از تجهیزات تأسیساتی برای سیستم های تهویه هوا ، تأمین و انتقال آب و هوای گرم و سرد تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و موتورخانه بیمارستان، تضمین کننده عملکرد واحد ساختمانی و مدیریت بهتر بیماران و کارکنان خواهند بود.

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده مصالح نوین پروژه بیمارستانی

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا ، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی که در طول سالیان متمادی علاوه بر اعتماد و اعتبار کسب شده در تجارت ره‌آوردی چون آزمودگی پرسنل و اطمینان به شکوفایی تولید ملی را نیز به همراه داشته است.
همچنین گروه صنعتی لینکران اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات ، لرزه گیرهای مکانیکی ، عایق‌های حرارتی ، برودتی و صوتی ، اتصالات آکاردئونی و سیستم های آتشبند و دودبند با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات مورد نیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت پا به عرصه گذاشته است .
پروژه های بیمارستانی از نمونه کارهایی هستند که لینکران از مرحله تولید مصالح و تجهیزات نوین تأسیساتی مورد نیاز پروژه تا انتها به مرحله انجام رسانده است.

استفاده از عایق الاستومری در پروژه های بیمارستانی

عایق های الاستومری حرارتی ، برودتی و صوتی لینکران جهت عایق کاری خطوط پایپیبنگ شامل لوله ها و اتصالات کلیه سیالات، کانال های هوا ، منابع انبساط و مبدل ها زمینه ساز ذخیره انرژی، کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری بوده و مانع پدیده کندانس می گردند. با توجه به اهمیت مقاومت در برابر حریق، متریال مصرفی در بیمارستان ها این عایق ها دارای گرید B  آتش بوده و از پیشروی آتش جلوگیری می کنند و دوست دار محیط زیست هستند. جلوگیری از رشد و نمو باکتری ها برای مراکز استریل (اتاق های CSR) و یا بخش های سوختگی با نصب عایق های آنتی باکتریال امکان پذیر است و عایق های رنگی (INSPIRE) در سهولت تفکیک خطوط لوله های آب گرم و سرد در پایپینگ موتورخانه ها کاربرد دارند.

استفاده از سیستم ساپورت تأسیسات در پروژه های بیمارستانی

اجرای ساپورت های تأسیساتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به واسطه نقش مهم این فضاها در بروز بحران های طبیعی و غیر طبیعی و کاهش مرگ و میر یا ضوابط، استانداردها و شیوه های طراحی خاصی صورت می پذیرد. ساپورت های تأسیساتی لینکران دارای قابلیت هایی چون انعطاف بالا در زمان زلزله ، صرفه جویی در زمان و سرعت اجرای بالا ، حذف عملیات جوشکاری، زنگ زدایی و رنگ آمیزی و مدل سازی رفتار ساپورت و انکر در زمان بارگذاری و … را هستند.

استفاده از لرزه گیرهای مکانیکی در پروژه های بیمارستانی

جهت جلوگیری از انتقال لرزش ها و ارتعاشات ناشی از دستگاه هایی چون چیلرهای تراکمی، پمپ ها، هواسازهای هایژنیک، اگزاست فن، دیگ های بخار و … به سازه ی بیمارستان می توان از لرزه گیرهای مکانیکی لینکران استفاده نمود.

نمونه پروژه های بیمارستانی و درمانی لینکران

جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر درباره محصولات گروه صنعتی لینکران
و همچنین دریافت لیست قیمت
با کارشناسان فروش بیمارستانی مجموعه در تماس باشید.
شماره تماس : ۳-۸۸۲۸۸۵۵۱-۰۲۱ داخلی ۱۳۰