سیستم انکراژ

انکر بولت ها به منظور اتصال قطعات مختلف مانند صفحات فلزى، بتنى و … ، به سقف، کف یا دیواره هاى بتنى، مقاوم سازى سازه هاى ساختمانى، استقرار کنسول و ایجاد طبقه و بسیارى موارد دیگر مورد استفاده قرار مى گیرند. این محصولات در دو نوع کلى شامل انکر بولت هاى مکانیکى و انکرهاى شیمیایى قابل عرضه مى باشند. انکر بولت ها بایستى داراى استحکام متناسب با کاربرى خاص خود بوده و در مقابل صدمات فیزیکى، شیمیایى و خوردگى مقاومت کافى داشته باشند.
در طراحى انکر بولت ها عوامل متعددى باید در نظر گرفته شود.

1- امتداد یا راستاى بار: از آنجا که وظیفه انکر بولت تحمل بار است، بنابراین جهت نیروى وارده باید مشخص باشد.

2- نوع بار: طبیعتا بار ایستا و بدون حرکت با بار دینامیک و متحرك، تفاوت فراوانى دارد.

3- توزیع بار همسان بین انکر بولت ها: اگر مجموعه اى از انکر بولت ها، قطعه اى را تثبیت کرده اند، ممکن است به دلیل عدم طراحى و یا اجراى صحیح، بار وارده بر بعضى از آن ها بیشتر باشد.

4- بار وارد بر سازه بتنى: مجموع بارهاى استاتیک و دینامیک وارد بر سازه اى که انکر بولت هم روى آن نصب مى شود، در طراحى و اجراى انکر بولت تاثیرگذار است.

5- فاصله انکر بولت ها از همدیگر و از لبه سطحى که روى آن نصب مى شوند: عدم توجه به این پارامتر در هنگام نصب انکر بولت ها، ممکن است سبب ایجاد ترك خوردگى بین آن ها و یا در لبه بتن یا مصالح شود.

6- عمق کاشت: هنگامى که بار وارده بر انکربولت محاسبه مى شود، قطر لازمه انکربولت بدست مى آید. اما ممکن است به دلیل جاى نامناسب و یا رعایت سایر اولویت ها و یا محدودیت هاى ماشین آلات که قرار است مستقر شوند، نتوان قطر محاسباتى را اجرا نمود، در این حالت با افزایش طول و عمق کاشت انکر بولت مى توان این کمبود را جبران کرد.

7- میلگردهاى مسلح کننده بتن: وجود این میلگردها در ناحیه نصب انکربولت، بستر مستحکم ترى در اختیار انکربولت قرار مى دهد. البته از برخورد تصادفى آن ها باید پیشگیرى شود.

انواع محصولات سیستم انکراژ
گروه صنعتی لینکران
توجه به این نکته بسیار مهم است که طراحى نقشى حیاتى در انتخاب صحیح انواع انکربولت ها ایفا مى کند.گروه صنعتى لینکران با تکیه بر دانش فنى و مهارت هاى علمى و عملى تیم هاى فنى خود، از ابتدایى ترین مراحل یک پروژه، خدمات فنى و مهندسى خود را جهت بررسى هاى اولیه شرایط پروژه، امکان سنجى ها و طراحى به منظور ایجاد بهترین، صحیح ترین، مقرون به صرفه ترین، ساده ترین و در عین حال مدرن ترین سیستم هاى ممکن ارایه مى دهد.کلیه راهکارها و طرح هاى مهندسى گروه صنعتى لینکران توسط تیم هاى فنى متخصص در زمینه هاى مختلف فعالیت هاى شرکت و بر اساس ضوابط و استانداردهاى ملى و بین المللى و با استفاده از نرم افزارهاى متناسب انجام مى گردد همچنین ارایه مشاوره کارگاهى، آموزش نیروهاى اجرایى در پروژه ها، نظارت بر صحت اجرا، انجام تست هاى لازم (مانند تست انکر) و … بخشى از عملکرد واحد فنى- اجرایى شرکت است.
همچنین ارایه مشاوره کارگاهى، آموزش نیروهاى اجرایى در پروژه ها، نظارت بر صحت اجرا، انجام تست هاى لازم (مانند تست انکر) و … بخشى از عملکرد واحد فنى- اجرایى شرکت است.