بیمارستان ها و کاربرد محصولات لینکران

پروژه بیمارستان ، طراحی آن و ساخت بیمارستان با توجه به شرایط اقلیمی و نیازهای بهداشتی و درمانی مناطق مختلف هر کشور متفاوت است.

در اکثر کشورها با توجه به عوامل مختلف جمعیتی ( تراکم و پراکندگی)، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی، انواع مصالح ساختمانی موجود و ۰۰۰ حداقل استانداردهای را تعیین و رعایت می گردد.

در خصوص بیمارستانهائی که در نظر است در یک منطقه تاسیس گردند طرحهای از پیش تعیین شده ای موجود است که متناسب با شرایط خاص آن منطقه طراحی شده اند مانند تیپ گرمسیری و سردسیری، فرم گسترده، طبقاتی، H و غیره که از سوی مراجع ذیربط در هر کشور تهیه و در اختیار مجریان طرحهای عمرانی قرار می گیرد.

اما در مورد بیمارستانهائی که با گذشت ایام و افزایش رشد جمعیت و تقاضا دستخوش تغییرات فیزیکی گردیده اند و طراحی آنها با هیچ ضابطه و معیار پیش بینی شده تطابق ندارند، موضوع کاملاً متفاوت می باشد.

ساخت بیمارستان در این شرایط که برای قریب به اتفاق بیمارستان های کشور صادق است ترمیم و بازسازی جزء به جزء (Renovation) ، توسعه و یا تغییر کاربری اجزاء مختلف، راههائی هستند که می توان به کمک آنها بخش قابل توجهی از ساختار فیزیکی بیمارستان را به استانداردهای مقبول نزدیک نمود.
ساخت بیمارستان باتوجه به پیشرفت های اخیر وهمچنین توسعه شهرها وساخت وسازها در عرصه شهری ،امداد هوایی یکی از راهکارهای اصلی ومهم جهت انتقال بیماران به مراکز درمانی می باشد. ازاین حیث همجواری مراکز درمانی با ساختمان های اطراف خود جهت امدادرسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیمارستان سازی بشدت به تکنولوژی روز و پیشرفتهای جدید وابسته است . آنهم از نوع وابستگی حیاتی ؛ زیرا ضوابط حرفه ای ، آگاهی های جامعه ، وخود بیمار واطرافیان وی اجازهء  چشم پوشی از دستاورد های جدید را درامر درمان به هیچ مرجعی نمی دهند .

بیمارستان سازی یک فعالیت چند بعدی است و اعضاء متخصص تیم بیمارستان ساز، نه تنها بایستی برعلم تخصصی خود کاملا مسلط و به واقع مجری مجربی باشند ، بلکه توانایی انجام کار گروهی و درک و رعایت زوایای تخصصی علم خود برای حل مشکل طرف مقابل را داشته باشند ( چیزی که در کارهای تیمی دیگر کمتر احساس می گردد )

پروژه بیمارستانی را جدی بگیریم…

پروژه های بیمارستانی از سایر پروژه ها بااهمیت تر بوده و مستلزم رعایت استاندارد های بین المللی می باشد. مراقبت های بهداشتی مورد نیاز برای بیماران، رضایتمندی کادر درمان، اثربخشی ارائه خدمات، کاهش هزینه ها و ذخیره انرژی به عنوان مهم ترین آیتم های مهم در یک پروژه بیمارستانی محسوب می گردند که در حالت کلی بر راندمان کاری و ارتقا مراقبت های پزشکی تأثیرگذار هستند.

طراحی و استفاده از تجهیزات تأسیساتی برای سیستم های تهویه هوا ، تأمین و انتقال آب و هوای گرم و سرد تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و موتورخانه بیمارستان، تضمین کننده عملکرد واحد ساختمانی و مدیریت بهتر بیماران و کارکنان خواهند بود.

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده مصالح نوین پروژه بیمارستانی

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا ، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی که در طول سالیان متمادی علاوه بر اعتماد و اعتبار کسب شده در تجارت ره‌آوردی چون آزمودگی پرسنل و اطمینان به شکوفایی تولید ملی را نیز به همراه داشته است.
همچنین گروه صنعتی لینکران اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات ، لرزه گیرهای مکانیکی ، عایق‌های حرارتی ، برودتی و صوتی ، اتصالات آکاردئونی و سیستم های آتشبند و دودبند با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات مورد نیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت پا به عرصه گذاشته است .
پروژه های بیمارستانی از نمونه کارهایی هستند که لینکران از مرحله تولید مصالح و تجهیزات نوین تأسیساتی مورد نیاز پروژه تا انتها به مرحله انجام رسانده است.

استفاده از عایق الاستومری در پروژه های بیمارستانی

عایق های الاستومری حرارتی ، برودتی و صوتی لینکران جهت عایق کاری خطوط پایپیبنگ شامل لوله ها و اتصالات کلیه سیالات، کانال های هوا ، منابع انبساط و مبدل ها زمینه ساز ذخیره انرژی، کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری بوده و مانع پدیده کندانس می گردند. با توجه به اهمیت مقاومت در برابر حریق، متریال مصرفی در بیمارستان ها این عایق ها دارای گرید B  آتش بوده و از پیشروی آتش جلوگیری می کنند و دوست دار محیط زیست هستند. جلوگیری از رشد و نمو باکتری ها برای مراکز استریل (اتاق های CSR) و یا بخش های سوختگی با نصب عایق های آنتی باکتریال امکان پذیر است و عایق های رنگی (INSPIRE) در سهولت تفکیک خطوط لوله های آب گرم و سرد در پایپینگ موتورخانه ها کاربرد دارند.


عایق رولی حرارتی برودتی ساده

عایق الاستومری رولی ساده جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای بسته به کار می رود و مقاومت آن در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و رشد قارچ و باکتری بسیار بالا می باشد. نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار آسان است. این عایق‌ها باضخامت ۶ میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر تولید می شوند و برای نصب آن ها از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجادشده، از درزگیر مخصوص این عایق‌ها استفاده می شود.

عایق رولی با روکش پروتکت بلک

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به عایق های الاستومریک و همچنین پیشگیری از تاثیرات شرایط آب و هوایی درموارد لازم برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های رولی روکش دار پروتکت بلک استفاده می‌شود. عایق الاستومریک با روکش پروتکت بلک لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد به کار می روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

عایق رولی با روکش آلومینیومی

به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی، برای فضاهای خارج از ساختمان جهت عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های رولی روکش دار استفاده می شود. این نوع عایق ها، مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی، اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده دارند. عایق الاستومری با روکش آلومینیومی برند لینکران در سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد و عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش) به کار می‌ روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون به بازار عرضه می شوند.

عایق رولی پشت چسب دار

عایق‌های رولی پشت چسب دار جهت عایق کاری انواع مخازن، کانال های هوا، لوله های سایز بالا و … بدون نیاز به چسب مایع به کار می‌روند. به دلیل سهولت و تسریع نصب، کاهش هزینه های نیروی انسانی و اطمینان از اتصال بی عیب و نقص عایق به سطح کانال و لوله، از عایق الاستومری پشت چسب دار استفاده می شود.

عایق رولی آنتی باکتریال

عایق های رولی اینسپایر سبز تولید لینکران علاوه بر زیبایی خاصی که نسبت به عایق های مشکی دارد. خاصیت هالوژن فری دارد و دوست دار محیط زیست نیز می باشد.
این نوع عایق که دارای گواهینامه کلاس C در برابر آتش می باشد. طبق گواهی آزمایشگاه زیست محصول پرشین دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز می باشد.

عایق رولی اینسپایر

عایق های رولی اینسپایر ( INSPIRE ) تولید گروه صنعتی لینکران با تکنولوژی روز دنیا در گرید حریق استاندارد در ایران تولید شده و با دارا بودن ساختار خاص و فرمولاسیون ویژه برای استفاده در پروژه های با حساسیت بالا مانند صنایع پزشکی و دارویی ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، پالایشگاه ها، صنایع پایین دستی نفت ، نیروگاه ها ، تأسیسات زیرزمینی و تونلی ، مترو و … مناسب می باشد. همچنین عایق های قرمز و آبی برای تفکیک لوله های رفت و برگشت تأسیسات کاربرد دارند.


عایق رولی صوتی ساده

این نوع از عایق های الاستومریک به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود.قابل ذکر است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق صوتی با توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت است. جهت نصب این نوع از عایق ها نیاز به چسب عایق الاستومری است.

عایق رولی صوتی شانه تخم مرغی

عایق الاستومریک صوتی شانه تخم مرغی بصورت کاملا تخصصی برای جذب صدای بالا کاربرد دارد و در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد،قابل استفاده است.


عایق لوله ای ساده الاستومری

همان طور که از نام آن مشخص است این نوع عایق لوله ای به صورت ساده بود و برای نصب آن روی لوله ها باید آن را برش داد و از چسب عایق الاستومری برای چسباندن آن استفاده کرد سپس برای اطمینان از اتصال، از نوار درزگیر الاستومری در محل اتصال لبه های عایق ها استفاده نمود.

عایق لوله ای با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری لوله ای باروکش آلومینیوم به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه UV خورشید عموماً جهت عایق کاری لوله های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای باز به کار می روند. در محیط هایی که احتمال برخورد اشیا و ضربات مکانیکی به عایق زیاد است، از این عایق ها به دلیل انعطاف‌پذیری و مقاومت در مقابل پارگی استفاده می شود. این محصول در سه مدل با روکش به ضخامت‌های ۱۳۰ میکرون، ۱۷۰ میکرون و ۲۳۰ میکرون و به صورت ساده یا چسب دار تولید و ارائه می گردد.

عایق لوله با روکش پروتکت بلک

این عایق الاستومری انعطاف‌پذیر دارای پوشش پلیمری برای محافظت از عایق در برابر ضربات مکانیکی، جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خطوط آب سرد و تهویه مطبوع برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت در برابر چگالش مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت‌های این نوع عایق می توان به تمیز کردن آسان مواد زائد مانند گردوغبار و چربی و… از روی آن، مناسب بودن برای استفاده در فضای باز به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه UV خورشید، ضدآب و رطوبت بودن، محافظت از لوله ها در برابر رشد باکتری و قارچ اشاره کرد.

عایق لوله ای چاک دار

در مواقعی که لوله‌کشی انجام‌شده باشد و امکان استفاده از عایق‌های لوله‌ای وجود نداشته باشد، برای عایق‌کاری این لوله‌ها باید از عایق‌های چاک‌دار استفاده نمود. هر دو لبه درز این عایق‌ها به‌صورت چسب‌دار است که علاوه بر چسبندگی بهتر درز عایق، نیاز به تمیزکاری لبه‌ها را مرتفع می‌کند. همچنین چسب‌دار بودن لبه‌ها سهولت کار نصب و سرعت بیشتر عملیات نصب را در پی دارد.

عایق لوله ای اینسپایر

این نوع عایق طبق نیاز روز بازار و جهت سهولت اجرای پروژه ها برای اولین بار در ایران توسط گروه صنعتی لینکران طراحی و تولید شده است. عایق های لوله ای INSPIRE در عین زیبایی منحصر به فرد و ظاهر رنگی ، خواص مکانیکی ویژه تری نیز نسبت به انواع عایق لوله ای الاستومری ساده دارند. علاوه بر آن سبب سهولت در امر انبارداری نیز می شوند. همه رنگ های عایق های لوله ای اینسپایر دوست دار محیط زیست هستند و علاوه بر خواص هالوژن فری ، دارای گواهینامه کلاس C واکنش در برابر آتش هستند. از بارزترین ویژگی های عایق لوله ای قرمز و آبی میتوان به قابلیت تفکیک لوله های رفت و برگشت تأسیساتی اشاره نمود.


عایق پنلی آلومینیومی

برای فضاهای خارج از ساختمان به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار استفاده می شود. عایق پنلی آلومینیومی مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده دارند. عایق الاستومری با روکش آلومینیومی برند لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و … به کار می روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون به بازار عرضه می شوند.

عایق پنلی با روکش پروتکت بلک

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به عایق های الاستومریک و همچنین پیشگیری از تاثیرات شرایط آب و هوایی درموارد لازم برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار پروتکت بلک استفاده می‌شود.این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

استفاده از سیستم ساپورت تأسیسات در پروژه های بیمارستانی

اجرای ساپورت های تأسیساتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به واسطه نقش مهم این فضاها در بروز بحران های طبیعی و غیر طبیعی و کاهش مرگ و میر یا ضوابط، استانداردها و شیوه های طراحی خاصی صورت می پذیرد. ساپورت های تأسیساتی لینکران دارای قابلیت هایی چون انعطاف بالا در زمان زلزله ، صرفه جویی در زمان و سرعت اجرای بالا ، حذف عملیات جوشکاری، زنگ زدایی و رنگ آمیزی و مدل سازی رفتار ساپورت و انکر در زمان بارگذاری و … را هستند.


پروفیل فولادی گالوانیزه تیپ C&G (سنگین)

پروفیل فولادی گالوانیزه صنعتی جهت ساخت ساپورتها و تاسیسات صنعتى سنگین و سکوها، پلتفرم ها و سایرسازه ها مورد استفاده قرارمیگیرند. این پروفیل ها واتصالات مرتبط با آنها درعین سبکى مقاومت لازم براى نگهدارى بارهاى سنگین رادارند. همه اتصالات دراین سیستم توسط پیچ ومهره هاى مناسب این قطعات انجام میگیرد.

  • پروفیل فولادی گالوانیزه سنگین ۱۰۱۰

اتصالات پروفیل فولادی گالوانیزه سنگین

  • اتصالات نبشی لچکی ۵۱۱۲ و FBL.5114
  • اتصالات متقاطع ۵۱۲۱ و FBU.5132
  • اتصالات ذوزنقه ۵۱۲۳ و FBL.5116
  • اتصالات لوزی ۵۱۲۵
  • اتصالات پروفیل سنگین به نیمه سنگین ۵۱۹۲ و FBD.5191
  • اتصالات مهاربند ۵۱۵۱ و FBA.5155
  • اتصالات بست ۵۲۱۳ و FBL.5211
  • پایه پروفیل سنگین ۵۱۶۲
  • اتصالات متقاطع پایه دار ۹۰ و ۱۸۰ درجه ۵۱۸۱ و FBP.5182
  • اتصالات متقاطع ۹۰ و ۱۸۰ درجه ۵۱۷۱ و FBD.5172

پروفیل فولادی گالوانیزه تیپ C&G (نیمه سنگین)

  • پروفیل فولادی گالوانیزه نیمه سنگین ۴۱۶۱ ، PGS.4141 ، PGD.4121 ، PGD.4182 ، PGD.4142 و PGD.4181
  • درپوش انتهای پروفیل G

پروفیل فولادی گالوانیزه تیپ C&G (سبک)

  • پروفیل فولادی گالوانیزه سبک ۳۵۴۲ ، PCS.3535 و PCS.352

براکت فولادی تیپ C&G

  • براکت فولادی ۴۱۴۲ RGS.4121 ، RCS.3535 ، RGS.4181 ، RGS.4161 ، RGS.4141 ، RBS.100100 ، RGD.4182 و زاویه دار (تونلی)


اتصالات پروفیل تیپ C&G

  • ۹۱۱۴
  • اتصال Lشکل لچکی ذوزنقه ای ۵ سوراخ پروفیل جی – ۷۳۵۵
  • اتصال Uشکل متقاطع ۵ سوراخ پروفیل ۴۱۴۱ – ۷۹۴۴
  • اتصال Uشکل متقاطع ۴ سوراخ پروفیل ۴۱۶۱ – ۷۹۶۵
  • اتصال دولبه ۶ سوراخ پروفیل‌ ۴۱۴۱ – ۸۲۰۳
  • اتصال سربه سر چهار سوراخ پروفیل ۷۹۲۱ – ۷۹۲۱ و ۷۹۴۱ – FGU.7941
  • اتصال سه لبه ۹ سوراخ پروفیل جی ۸۳۰۳
  • اتصال صفحه‌ای صلیبی لچکی ۷ سوراخ ۷۲۷۷
  • اتصال لبه دار دو سوراخ ۸۱۰۲
  • اتصال لچکی ۴ سوراخ پروفیل جی – ۷۳۲۴
  • اتصال لولایی بریس ۲ سوراخ پروفیل جی ۹۱۰۲ و FGA.9142
  • ایزی لاک پروفیلG + نگهدارنده FGN + holder))
  • پایه پروفیل ۵سوراخ ۴۱۴۱ – ۸۲۴۲
  • پایه پروفیل ۸سوراخ ۴۱۴۱ – ۸۲۴۳
  • پایه پروفیل ۱۰سوراخ پروفیل ۴۱۴۱ – ۸۴۴۶
  • پایه پروفیل ۶۶۰۲
  • پایه پروفیل ۶۶۱۲
  • پایه پروفیل پلیت‌دار ۶ سوراخ پروفیل ۴۱۶۱ – ۸۴۶۴
  • پایه پروفیل پلیت‌دار ۸ سوراخ پروفیل ۴۱۴۱ – ۸۴۴۴ و ۴۱۶۱ – FGP.8466
  • تسمه ۳ سوراخ بلند پروفیل ۷۲۰۳
  • تسمه چهارسوراخ ۶۸۰۴
  • نبشی ساده چهارسوراخ ۷۳۰۴
  • نبشی ساده دوسوراخ ۷۳۰۲
  • واشرمربعی تخت M8 پروفیل سی ۶۲۰۸
  • واشرمربعی خم دار M8 پروفیل سی ۶۳۰۸
  • واشرمربعی ۷۰۱۲
  • واشرمربعی خم‌دار ۷۱۱۲


بست لوله ثابت و متحرک

انواع بست لوله گروه صنعتی لینکران برای مهار انواع لوله ها مانند لوله های ناقل سیالات صنعتی، لوله های سیستم های پروسس، بخار، آب داغ یاسرد، انواع گازها، سیستمهای اطفاء حریق و … به صورت افقی یا عمودی استفاده میشوند.

  • بست لوله CAS
  • بست لوله CBA
  • بست لوله CBS
  • بست لوله CDR
  • بست لوله CGI
  • بست لوله CHD
  • بست لوله CHR
  • بست لوله COR
  • بست لوله CPD
  • بست اسلایدر سنگین CFS
  • بست تک پایه بارهای سنگین CBP
  • بست چندمنظوره لوله CST ( برای لوله های آب مصرفی و فن کوئل و …. )
  • بست چنگکی لوله CGS
  • بست سنگین دوپایه CSS
  • بست عایق دار CCS
  • بست عایق دار لوله CBI
  • بست فیکس پوینت لوله CFP
  • بست کانال دایره ای CRD
  • بست کانال دایره ای CTD
  • بست گلابی شکل لوله آتش نشانی CSH
  • بست لوله آتش نشانی کلویس CCH (رکابی)
  • بست لوله پلیمریCPW (فاضلابی)
  • بست لوله کرپی CUB
  • پایه اسلایدر نیمه سنگین CKS


بیم کلمپ

بیم کلمپ ها قطعاتى هستند که بدون احتیاج به سوراخکارى وجوشکارى، براى نصب سازه ى ساپورتها به تیرهاى فلزى اصلى و فرعى سازه ى ساختمان استفاده میگردند.

  • بیم کلمپ ۲۴۰
  • بیم کلمپ BBR
  • بیم کلمپ BRP
  • بیم کلمپ BSR
  • بیم کلمپBUR


سیستم انکراژ در بتن

انکربولت و انواع آن به منظوراتصال قطعات مختلف مثل صفحات فلزى،بتنى و … ، به سقف،کف یادیواره هاى بتنى، مقاوم سازى سازه هاى ساختمانى، استقرار کنسول و ایجاد طبقه و … استفاده میشوند.
این محصولات دردونوع کلى شامل انواع انکربولت مکانیکى و انکر شیمیایى قابل عرضه مىباشند. انکربولت ها بایدداراى استحکام کافی بوده ودرمقابل صدمات فیزیکى، شیمیایى و خوردگى مقاومت کافى داشته باشند.

انکر شیمیایی

  • انکرشیمیایی DGE 01
  • انکرشیمیایی DGE 02
  • انکرشیمیایی SWE 01

انکربولت مکانیکی

  • انکربولت FAZ ll
  • انکربولتR-HPT
  • انکربولتR-XPT
  • انکربولتAJ 04
  • انکربولتAJE 01
  • انکربولت۴ ALL PLUG
  • انکربولتFHY
  • انکربولتR-DCA
  • انکربولت ضربه ای HL 01

استفاده از لرزه گیرهای مکانیکی در پروژه های بیمارستانی

جهت جلوگیری از انتقال لرزش ها و ارتعاشات ناشی از دستگاه هایی چون چیلرهای تراکمی، پمپ ها، هواسازهای هایژنیک، اگزاست فن، دیگ های بخار و … به سازه ی بیمارستان می توان از لرزه گیرهای مکانیکی لینکران استفاده نمود.


لرزه گیر فنری

لرزه گیرهای فنری گروه صنعتى لینکران در سه نوع پلیت دار، اسپرینگ هنگر (Spring Hanger) و مهاردار به شکل تک فنره، دوفنره و چهارفنره تولید می شوند که براى کاهش انتقال نویز، شوک و ارتعاش تولیدشده توسط تجهیزاتى مانند پمپ ها، برج هاى خنک کننده، چیلرها، دیگ هاى بخار ، کمپرسورها و … استفاده می گردند.
همچنین این نوع لرزه گیرها براى جذب بارهاى نوسانى با فرکانس هاى متفاوت و بارهاى جانبى وارده به سازه توصیه می شود.

لرزه گیر فنری پلیت دار

لرزه گیر فنرى پلیت دار گروه صنعتى لینکران به منظور دمپ لرزش هاى فرکانس پایین در تجهیزات دوار طراحی شده اند. فنر فولادى این لرزه گیرها با نسبت مناسب بین قطر بیرونى و ارتفاع طراحى می شود. در اتصال کویل فنر و پلیت تحتانى لرزه گیرهاى فنرى پلیت دار گروه صنعتى لینکران از عملیات جوشکارى استفاده نشده است، زیرا در صورت جوشکارى تنش هایى در مناطق جوش ایجاد و منجر به خرابى فنر می شود.

در مونتاژ این نوع لرزه گیرها از قطعات و متریال ویژه شامل هوزینگ مخصوص فنر، پلیت فولادى و پدهاى پلیمرى استفاده شده است که باعث افزایش دوام، استحکام و انعطاف پذیرى می شود.

مقدار حداکثر دفلکشن این لرزه گیرها بر اساس دور تجهیزات تعیین می گردد. این محصول براى بارهاى جانبى توصیه نمی شود و مطابق جدول زیر براى تحمل بارهاى متفاوت در دو نوع تولید می گردد.

لرزه گیر فنری مهاردار

لرزه‌گیرهای فنری مهاردار گروه صنعتی لینکران به صورت تک فنره، دو فنره و چند فنره به همراه عناصر لاستیکی، برای جذب ارتعاشات ناشی از کارکرد تجهیزات مکانیکی مانند چیلرها، برج‌های خنک کننده و فن‌های صنعتی و کاهش انتقال نویز، شوک و لرزش فرکانس پایین تولید شده توسط این تجهیزات به سازه ساختمان  تولید می‌شوند. استفاده از این لرزه‌گیرها برای تجهیزاتی که هنگام روشن و خاموش شدن، بارهای دینامیکی قابل توجهی ایجاد می‌کنند، ضروری است. این لرزه‌گیرها دارای پایداری جانبی بالایی بوده و میزان فشردگی اولیه فنر به وسیله پیچ‌هایی در قسمت بالای قاب قابل تنظیم می‌باشد.

لرزه‌گیر اسپرینگ هنگر

لرزه‌گیر اسپرینگ هنگر ( spring hanger ) به منظور جلوگیری از انتقال لرزش به سازه‌ی ساختمان ناشی از سیستم های لوله‌کشی، کانال هوا و تجهیزات معلق طراحی شده است. قاب فولادی این لرزه‌گیرها دارای مقاومت مطلوب در برابر خم شدن تحت بارهای سنگین می‌باشد.

قطعه لاستیکی در بالای قاب فولادی با توزیع یکنواخت بار در صفحه زیرین محفظه فولادی انتقال لرزش‌ها و نویز را کاهش می‌دهد. همچنین این قطعه از وارد شدن ارتعاشات فرکانس بالا به سازه لرزه‌گیر ایجاد می‌کند.


لرزه گیر لاستیکی

انواع لرزه گیر لاستیکى گروه صنعتى لینکران از لاستیک طبیعى ساخته شده اند و به عنوان راه حلى ساده، قابل اطمینان و مقرون به صرفه براى جذب لرزش، شوک و کاهش نویز به کار می روند.
لاستیک طبیعى به عنوان یک ماده فنرى به دلیل ماندگارى بالا، انعطاف پذیرى، کم هزینه بودن، مقاومت در برابر طیف گسترده اى از دماها و همچنین قابلیت استفاده در مجاورت فلزات از اهمیت ویژه اى برخوردار است.
لاستیک طبیعى به دلیل این خصوصیات و توانایى کاهش انتقال لرزش و نویز در محیط هاى سخت، در تمامى لرزه گیرهاى لاستیکى گروه صنعتى لینکران مورد استفاده قرار مى گیرد.

لرزه گیر لاستیکی رابرهنگر

انواع لرزه گیر رابر هنگر (Rubber Hanger) به صورت اتصال انعطاف پذیر راد آویز در واحدهاى صنعتى به منظور استفاده در لوله ها و کانال هایى با سایز هاى مختلف به منظور دمپ ارتعاشات فرکانس بالا و جلوگیرى از انتقال لرزش ها به سقف به کار مى روند.

لرزه گیر لاستیکی سوراخ دار

لرزه گیر لاستیکى سوراخ دار که به لرزه گیر فن کوئل معروف می باشند ، براى جذب نویز و ارتعاشات فرکانس بالاى ماشین آلات و تجهیزات کوچک تر، ایجاد اتصال انعطاف پذیر در آویز راد و جلوگیرى از انتقال صوت به سقف استفاده می شود.
این لرزه گیر ها با دفلکشن مناسب داراى جذب انرژى بالا مى باشند.

لرزه گیر لاستیکی مهاردار

انواع لرزه گیر لاستیکی مهاردار لینکران شامل لاستیک با سختی مشخص و قاب چدنی است. لرزه گیر لاستیکی مهاردار بین تجهیزات مکانیکی و کف قرار میگیرد و برای جذب ارتعاش هایِ فرکانس بالا در این تجهیزات به کار میرود.

جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر درباره محصولات گروه صنعتی لینکران
و همچنین دریافت لیست قیمت
با کارشناسان فروش بیمارستانی مجموعه در تماس باشید.
شماره تماس : ۳-۸۸۲۸۸۵۵۱-۰۲۱ داخلی ۱۳۰

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر