فلنج کانال هوا

تأسیسات ساختمانی در سازه های مختلف با شرایط متفاوتی نصب و استفاده می شوند. ولی وظیفه ی همه آنها یکی می باشد. کانال های هوا یکی از همین تأسیسات ساختمانی می باشد. که در این مقاله آن را بررسی نموده و نحوه اتصال آن به شکل فلنج بندی را توضیح می دهیم.

فلنج کانال هوا از تأسیسات مدرن است که جایگزین شکل سنتی آن یعنی نبشی و نخ نسور شده است. در روش فلنج بندی از قطعات پیش ساخته مثل پروفیل ، گوشه فلنج ، کلیپس ها و نوار گسکت استفاده می شود. این روش دارای استانداردهای مهندسی خاصی است. همچنین مزایایی مانند هوابندی مناسب، سرعت اجرای بالاتر، عمر مفید و از همه مهمتر ظاهر شکیل تر برای پروژه ها دارد.

فلنج کانال هوا گروه صنعتی لینکران

بخش های سیستم فلنج بندی

سیستم فلنج بندی از بخش های زیر تشکیل شده است:

پروفیل فلنج کانال

گروه صنعتی لینکران پروفیل های فلنج را در سایزهای ۲۰ ، ۳۰ و ۴۰ و در شاخه های ۴ متری تولید و روانه بازار می نماید. پروفیل هایی که به دهانه کانال وصل میشوند. سبب اتصال دو کانال به هم می گردند. ابعاد دهانه کانال و همچنین ضخامت ورقه های کانال مبنای انتخاب سایز پروفیل ها می باشد.

گوشه فلنج


این محصول جهت ساخت قابهای مستطیلی شکل و همچنین اتصال پروفیل های فلنج کانال به کار می روند. گوشه های فلنج نیز طبق پروفیل ها در سایزهای ۲۰ ، ۳۰ و ۴۰ تولید می گردند. همانگونه که مشخص است. جهت ساخت هر قاب به چهار گوشه فلنج نیاز است.

نوار گسکت

نوار گسکت جهت بستن هوا و درزبندی بین دو تا قاب فلنج کاربرد دارد. نوارهای گسکت به شکل چسب دار تولید می شوند. که موجب سهولت در نصب می شود. این نوارها به شکل متری و در سایزهایی متناسب با انواع پروفیل ها تولید می شوند.

ماستیک درزبند

گروه صنعتی لینکران جهت درزبندی اتصالات فلنج محصولی به نام ماستیک اکریلیک تولید نموده است. این محصول با توجه به این که بر پایه آب تولید میشود. پس از خشک شدن، کشسانی و حالت انعطاف پذیری خود را حفظ می نماید. ماستیک ها چسبندگی بالایی روی سطوح مختلفی مانند فولادی ، آلومینیومی ، گالوانیزه ، بتنی و چوبی دارند. همچنین ماستیک ها در مقابل رطوبت، نور خورشید و رنگ بسیار مقاوم هستند. و برای کاربردهای مختلف داخلی و خارجی استفاده می شود.

کلیپس فلنج

کلیپس جهت اتصال دو قاب فلنج کاربرد دارد. کلیپس های فلنج دارای مکانیزم قفل شونده هستند. کلیپس ها اتصالی پایدار و نصبی آسان دارند.

ادوات سیستم فلنج کانال هوا گروه صنعتی لینکران

گروه صنعتی لینکران بهترین تولیدکننده و تأمین کننده مصالح نوین صنعت و ساختمان اعم از انواع عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، لرزه گیر مکانیکی می باشد. لینکران تمام محصولات خود را از صفر تا صد توسط مهندسین ایرانی و در داخل کشور تولید می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

نویسنده : مریم نظری پور

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر