کاربرد سیستم ساپورت تأسیسات در بیمارستان

کاربرد سیستم ساپورت تأسیسات در پروژه های بیمارستانی

فهرست مطالب این مقاله :

اهمیت تأسیسات پروژه های بیمارستانی

اهمیت تأسیسات پروژه های بیمارستانی نسبت به سایر پروژه ها بر هیچکس پوشیده نیست. رعایت نکات مهندسی، استانداردهای خاص طراحی،توجه به مراقبت های بهداشتی بیماران،کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی از مهمترین مسائل در یک پروژه بیمارستانی می باشد. که بر روی راندمان کاری کلیه پرسنل و همچنین مراقبت های پزشکی از بیماران تأثیر مستقیم دارد.
طراحی و استفاده از تجهیزات تأسیساتی برای انتقال آب گرم و سرد در تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، موتورخانه ها و کانال های تهویه هوا، ضامن عملکرد بهتر ساختمان بیمارستان می باشد.

اجرای ساپورت تأسیسات در پروژه های بیمارستانی

طراحی و اجرای ساپورت های مدولار تأسیساتی در پروژه های بیمارستانی و مراکز درمانی دیگر، به دلیل نقش مهم این پروژه ها در مواقع بحران های طبیعی و غیرطبیعی، با ضوابط خاص و طراحی های استاندارد صورت می گیرد.
ساپورت مدولار لینکران قابلیت های فراوانی همچون سرعت اجرای بالا، حذف جوشکاری به دلیل استفاده از مفاصل و بست ها، زنگ زدایی، انعطاف پذیری بالا و مهمتر از همه مدل سازی رفتار ساپورت و انکر در زمان بارگذاری دارند.

سیستم ساپورت تأسیسات چیست؟

سیستم ساپورت تأسیسات از نوع تأسیساتی می باشد که جهت نگهداری و عبور تجهیزاتی مانند لوله های آب گرم و سرد ، کانال ها، رایزرها، فاضلاب ساختمانی و … کاربرد دارند. استفاده از اصطلاحاتی مانند ساپورت مدولار، ساپورت لوله، سیستم تأسیسات و ساپورت تأسیساتی نیز مرسوم است. با توجه به نوع سیستم های تهویه ، انواع لوله ها و ابعاد آنها و در نظر داشتن جزئیات اجرایی سیستم ساپورت انتخاب و استفاده می شود.

ویژگی های سیستم ساپورت مدولار جهت استفاده در پروژه های بیمارستانی

کاربرد سیستم ساپورت مدولار در پروژه های بیمارستانی

ساپورت تأسیسات سبک

ساپورت تأسیسات متوسط

ساپورت تأسیسات سنگین

هدف استفاده از ساپورت مدولار در پروژه های بیمارستانی

یکی از اهداف اصلی برای پروژه های بیمارستانی کسب منافع اقتصادی است. در اجرای بخشهای مختلف پروژه مباحث اقتصادی یکی از مؤثرترین فاکتورها در نحوه ی اجرا و متریال مورد استفاده می باشد.
درابتدای امر استفاده از ساپورت سنتی برای پروژه مقرون به صرفه تر به نظر می رسد. اما با توجه بیشتر به مزایای انواع ساپورت مدولار این ساپورت ها گزینه ی بهتری برای ساپورت تأسیسات بیمارستان خواهند بود.
از مهمترین اهداف استفاده از ساپورت مدولار در پروژه های بیمارستانی ظاهر شکیل آن است. که در زیبایی و تلطیف فضای بیمارستان بسیار مؤثر است. 
از دیگر اهداف مهمی که پیمانکاران را الزام به استفاده از ساپورت مدولار به جای ساپورت های سنتی میکند، گالوانیزه بودن پروفیل هاست که اثر خوردگی را بطور کامل از بین می برد.

علاوه بر این با توجه به کاربری بیمارستان و امکان خرابی سیستم های تأسیساتی، استقبال از ساپورت های مدولار به دلیل امکان جداسازی قطعات و مونتاژ و نصب مجدد آنها بیشتر شده است. همین امر نیز سبب سرعت بالای کار شده است که برای ساخت پروژه های بیمارستانی بسیار کاربردی می باشد.

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده و تأمین کننده مصالح نوین صنعت و ساختمان
اعم از سیستم ساپورت تأسیسات مدولار برای انواع پروژه های بیمارستانی می باشد.
جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر درباره محصولات گروه صنعتی لینکران
و همچنین دریافت لیست قیمت محصولات
با کارشناسان فروش بیمارستانی مجموعه در تماس باشید.
شماره تماس : ۳-۸۸۲۸۸۵۵۱-۰۲۱ داخلی ۱۳۰

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر