براکت های زاویه دار و کاربرد آنها

در مقالات قبلی درباره ی براکت های فولادی گالوانیزه صحبت کردیم و گفتیم که براکت های صنعتی، قطعه های متصل کننده ای هستند که می توانند برای نصب، نگهداری تجهیزات تاسیساتی و ساپورت تاسیسات روی سطوح مختلف مانند سقف، کف، دیواره ها و … مورد استفاده قرار بگیرند.

گروه صنعتی لینکران linkran

براکت های زاویه دار و کاربرد آن

تیزر بالا درباره براکت های زاویه دار لینکران می باشد. که کارشناس ارشد فنی شرکت درباره آن توضیحاتی کوتاه و مختصر بیان نمودند. متخصصین، پیمانکاران ، مهندسین فنی و تأسیساتی ها میتوانند از نکات این فیلم استفاده نمایند.

در ادامه مقاله نیز، نکات تکمیلی در رابطه با براکت های زاویه دار و نصب تاسیسات و تجهیزات روی سطوح مختلف ارائه شده است پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نصب تاسیسات و تجهیزات روی سطوح مختلف

نصب تاسیسات و تجهیزات روی سطوح مختلف و استفاده از انواع مختلف براکت، به نوع موقعیت مکانی که پروژه نصب در آن اجرا می گردد، وابستگی زیادی دارد یعنی ممکن است سطوح به شکل های مختلفی مانند موارد ذکر شده در ذیل باشند که هر کدام نیاز به روش خاصی برای نصب و نوع مشخصی از براکت ها دارند.

سطوح را می توان در این سه دسته قرار داد :

  • سطوح عمودی مثل دیوارها، ستون ها و ….
  • سطوح شیب دار و قوس دار مثل دیواره های تونل ها
  • سطوح نامنظم و ناهموار (مانند کف، دیوار، سقف تونل ها و …)

براکت فولادی گالوانیزه زاویه دار تونلی گروه صنعتی لینکران LINKRAN

۱- نصب تاسیسات و تجهیزات تاسیساتی روی سطوح صاف و عمودی منظم

در سطوح عمودی مثل دیوارها یا ستون های صاف، براکت هایی که به صورت تخت و صاف هستند بر روی سطح موردنظر، نصب می شوند و سپس تجهیزات مختلفی مثل سینی کابل ها و … بر روی براکت ها نصب می شوند.

۲- نصب تاسیسات و تجهیزات تاسیساتی روی سطوح شیب دار و قوس دار

در سطوح قوس دار یا شیب دار مثل دیواره های تونل ها برای نصب تاسیسات نیاز به براکت های زاویه دار متناسب با شعاع انحنای دیواره تونل است.

کاربرد براکت زاویه دار

براکت های زاویه دار، امکان اتصال تاسیسات و تجهیزات مختلف به دیواره تونل و ساپورت تجهیزات را به صورت افقی و عمودی با زاویه دلخواه را میسر می کنند.

طراحی براکت های زاویه دار

تیم فنی مهندسی گروه صنعتی لینکران براکت های زاویه دار را به دو صورت استاتیکی و دینامیکی طراحی می نماید.براکت های زاویه دار تونلی می توانند از قبل با طول ها و مقاطع مختلفی، طبق نقشه ارائه شده از طرف مشتری یا اندازه گیری زاویه توسط کارشناسان لینکران و تایید پیمانکاران نصب پروژه ساخته شوند و برای نصب تاسیسات استفاده شوند.

جهت دریافت اطلاعات فنی بیشتر درخصوص انواع براکت زاویه دار با کارشناسان ما در تماس باشید.

۳- نصب تاسیسات و تجهیزات تاسیساتی روی سطوح نامنظم

در سطوح نامنظم و ناهمواری که امکان استفاده از براکت های معمولی و تخت وجود ندارد، بهتر است ابتدا از وسیله ای یا ابزاری استفاده شود که روی سطح نامنظم نصب شده و باعث شود سطح به صورت صاف و منظم درآید و سپس براکت روی آن نصب شود تا راحت تر بتوان برای نصب تجهیزات و ساپورت تاسیسات از آن استفاده کرد.

نتیجه گیری

براکت فولادی گالوانیزه لینکران، در طول ها و مقاطع مختلفی بر اساس نیاز مشتری و پروژه طراحی و ساخته می شوند و می توان از آن ها جهت نگهداری و نصب سینی کابل ها، لوله ها ، کانال ها و دیگر تجهیزات تأسیساتی روی دیواره های قوس دار مانند دیواره های داخلی تونل های انرژی استفاده کرد

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و با کاربرد براکت ها در تاسیسات و صنعت آشنا شده باشید. می توانید برای آشنایی بیشتر ، انواع براکت های فولادی گالوانیزه گروه صنعتی لینکران را در صفحه محصولات براکت فولادی تیپ C&G ببینید

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر