تاریخچه عایق الاستومری

آنچه در این مقاله می خوانید :

تاریخچه عایق کاری

انواع برند عایق الاستومری

قیمت عایق الاستومری

نتیجه گیری

تاریخچه عایق کاری

از گذشته موضوع استفاده بهینه از انرژی موجب آن شد که بشر به دنبال مراقبت از آن و جلوگیری از هدر رفت آن باشد. لذا به دنبال پیدا کردن استفاده از موادی برآمد تا بتواند این وظیفه را بر دوش آن بگذارد. به جرات می توان گفت اولین ماده صنعتی مورد استفاده انسان در این مسیر الیاف شیشه بود.
در اوایل قرن ۱۹ این موضوع جنبه صنعتی تری به خود گرفت و الیاف شیشه به مقیاس وسیع تری در صنعت و ساختمان مورد استفاده قرار گرفت. با شروع جنگ جهانی اول و دوم و پیشرفت علوم و فنون مهندسی و کم شدن منابع معدنی استفاده از سایر عایق های مهندسی ظهور بیشتری پیدا کرد. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و نیاز به بازسازی جهان مشخص شد عایق های مورد استفاده خود موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی در مقیاس بزرگی شده است. از آنجا بود که طراحی، تولید و استفاده از عایق های جایگزین شروع شد. همزمان علوم و تکنولوژی پلیمر نیز جهش بزرگی پیدا کرد و وارد مقوله عایق ها شد.
نخستین تلاش ها از سال ۱۹۴۷ میلادی بر روی رزین های وینیلی جهت تولید محصولات فومی برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی در نیروی دریایی آمریکا جهت استفاده در ناو های جنگی شروع شد. همزمان پیشرفت سنتز رزین های وینیلی و سنتز اکریل و نیتریل بوتادین رابر (NBR) و ایجاد توانمندی در آلیاژ کردن پلی وینیل کلراید به صورت پخت شده در دهه ۵۰ میلادی در آلمان شروع شد.
از آنجایی که امروزه پلیمرها کاربرد وسیعی در علوم و صنایع مختلف دارند می توان با ترکیب و آلیاژسازی آنها با یکدیگر بر وسعت نقش و کاربرد آنها در ساخت مواد جدید افزود. با تولید آلیاژ پلیمری NBR/PVC فوم شده با روش آلیاژسازی مذاب و ایجاد سلول های متورم بسته شده بوسیله عامل فوم زا و اضافه کردن پرکننده مناسب و سازگار با بستر آلیاژ، عایقی حرارتی با رفتار الاستومری ساخته شد. عایق الاستومری ساخته شده نقش بسزایی در صرفه جویی انرژی در مصارف صنعتی و خانگی ایفا می کند که مبتنی بر کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش هزینه های انرژی مصرفی است و در دسته محصولات دوست دار محیط زیست می تواند قرار گرفته و موجب ایجاد صرفه جویی اقتصادی چشم گیری با کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن گردد.

طرح موضوع و چالش های پیش رو در ساخت عایق ها

عمده عوامل چالش بر انگیز در ساخت عایق ها به خصوص عایق های پلیمری به قرار زیر است :
۱)ارزان بودن
۲)بهره وری بالا
۳)دوست دار محیط زیست
۴)غیر سمی بودن
روند روزافزون استفاده از سوخت های فسیلی به علت رشد جمعیت و زیاد شدن صنایع مختلف در جهان و در نتیجه آن آلودگی های زیست محیطی تولید عایق های تروپلاستیک الاستومری (TPE) مهندسی به عنوان یک محصول نوآورانه و جدید جذابیت های خودش را نشان داد. گروه صنعتی لینکران در حال تولید عایق های ترموپلاستیک الاستومری ، طراحی و ساخت عایق الاستومری با خواص فیزیکی-مکانیکی مناسب و چگالی کم است که بتواند توانایی و مقاومت شایانی در مقابل عبور حرارت نشان دهد.
استفاده از الاستومر های فوم شده جذابیت های زیادی در تولید عایق های حرارتی داشت اما به تنهایی خواص فیزیکی-مکانیکی مناسبی را از خود نشان ندادند لذا سعی بر آن شد الاستومر با یک پلاستیک که سازگاری مناسبی با همدیگر دارند آلیاژ شوند.

عایق پتویی ( عایق الاستومری ) گروه صنعتی لینکران linkran elastomeric insulation

انواع برند عایق الاستومری

عایق الاستومری یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین نوع عایق های حرارتی برودتی و صوتی به شمار می آید و سالهاست که به دلیل داشتن ویژگی های منحصر بفرد جایگاه خود را در صنعت ساخت و ساز در تمام جهان پیدا کرده است. از این رو در سراسر دنیا تنوع زیادی در برند های تولید عایق الاستومری وجود دارد.

تنوع برندهای عایق الاستومری در کشور ما نیز زیاد است و انواع مختلفی از عایق های الاستومری با کیفیت ها و قیمت های متنوع در بازار ایران موجود می باشد که بخش عمده این برندها، برندهای خارجی و وارداتی هستند و تهیه و استفاده عایق الاستومری از آن ها هزینه زیادی را به نسبت محصولات داخلی خواهد داشت. بنابراین با تهیه عایق الاستومری ایرانی که به دست مهندسین نخبه ایرانی و همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تولید می شوند و کیفیتی برابر با محصولات و برندهای خارجی دارند علاوه بر کمک به اقتصاد در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر این از خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات نیز بهره مند خواهید شد.

کارخانه شمس آّباد گروه صنعتی لینکران
بهترین برند ایرانی عایق الاستومری (لینکران تنها تولید کننده عایق الاستومریک در ایران)

برای اولین بار این علم در ایران با تولید مستربچ از نقطه صفر توسط دانش فنی مهندسین طی فرآیند تحقیق و توسعه انجام شده و وابستگی های علمی به خارج از کشور از بین رفته و مانع خروج ارز معادل ۷.۵ میلیون دلار از کشور شده است. موارد مذکور در واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی لینکران، مورد بررسی قرار گرفته و استانداردهای لازم کسب گردیده شده است، و همواره برای بهبود کیفیت این موارد بروزرسانی و مورد بررسی می باشد. که در این طرح ، آلیاژ دوتایی NBR/PVC تولید شد. تلاش های گروه تحقیق و توسعه لینکران در این زمینه بی نتیجه نبوده و امروز عایقی با مناسب ترین قیمت و قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی است.

گروه صنعتی لینکران با تاسیس وتجهیز کارخانه ی عظیم تولید عایق الاستومریک در شهرک صنعتی شمس آباد قدمی بزرگ برای تسهیل تامین عایق در پروژه های ایرانی برداشت. کارخانه عایق الاستومری لینکران با دانش بومی مهندسین نخبه ایرانی شروع به فعالیت کرده و با سرمایه گذاری و همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بر روی پروژه های تحقیق و توسعه ای، در حال بهبود مستمر محصولات و ارتقا کیفیت آن ها می باشد. نبوغ گروه صنعتی لینکران در کیفیت تولید عایق الاستومری در ایران به قدری چشم گیر بود که سریعا به اخذ گواهینامه معتبر و قابل ارائه از مرکز تحقیقات، مسکن و شهر سازی و دیگر استاندارد های ملی و بین المللی منجر گردید و به عنوان برترین برند تولید عایق الاستومریک از سوی وزارت صنعت و معدن انتخاب شد.(گواهینامه و استانداردهای کسب شده گروه صنعتی لینکران، در این صفحه قابل مشاهده است)

گروه صنعتی لینکران در جهت استقلال کشور و جلوگیری از خروج ارز؛ با بهره گیری از دانش پژوهشگران ایرانی موفق به تولید عایقی شد که از نظر کیفیت و قیمت، صرفه خرید را برای مشتری به نفع استفاده از محصول تولید داخل رقم زند و توانست با حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی مختلف محصول خود را به عرصه صنعت معرفی نماید و مفتخر به دریافت جوایز و تقدیرنامه های متعدد به عنوان بهترین برند ایرانی تولید مصالح نوین صنعت ساختمان گردد.

سبد محصول لینکران از روی نیاز و ذائقه مشتری ایرانی طراحی شده است . این سبد شامل عایق های الاستومری با خواص بهینه در حرارت، برودت و آکوستیک می باشد. از جمله خواص مطرح دیگر در حوزه تولید عایق های الاستومری، طراحی و ساخت فوم الاستومری مقاوم در برابر آتش است که با اخذ گواهینامه معتبر از مرکز تحقیقات، مسکن و شهر سازی بر روی محصولات خود در این خصوص توانسته است گواهینامه فنی با طبقه بندی واکنش در برابر آتش C,S3,d0 را کسب کند.

خدمات پس از فروش گروه صنعتی لینکران با اعطای گارانتی محصولات
قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری قیمت بالاتری نسبت به عایق های سنتی مانند پشم شیشه و پشم سنگ دارد اما وجود مزایای متعددی مانند عمرمفید بالا، بی نیاز بودن از پوشش های مضاعف جداگانه که در برخی عایق های سنتی این نیاز وجود داشت، بازدهی عالی، نصب سریع و آسان و… صرفه اقتصادی و بازدهی عایق های الاستومری را نسبت به عایق های سنتی و قدیمی توجیه می کند.

همان طور که اشاره کردیم بیشتر عایق های الاستومری موجود در بازار از برندهای خارجی و وارداتی هستند که تهیه آن ها نسبت به عایق های الاستومری ایرانی و تولید داخل هزینه بالاتری دارد. قیمت عایق الاستومری ایرانی نسبت به برندهای خارجی عایق های الاستومری بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است این در حالی است که کیفیت محصولات تولید داخل کیفیتی برابر با نمونه ها و برندهای خارجی عایق های الاستومری است. از طرفی شما با خرید داخلی علاوه بر کمک به چرخه اقتصاد از خدمات پس از فروش مانند مشاوره و راهنمایی نصب، گارانتی و بیمه محصولات، انجام خدمات عایق کاری و نصب توسط افراد متخصص و… بهره مند خواهید شد.

گروه صنعتی لینکران تنها برند داخلی تولید کننده عایق های الاستومری است که انواع مختلف عایق های الاستومری را متناسب با نیاز و انتخاب مشتریان با مناسب ترین قیمت تولید و عرضه می نماید.از آنجا که با توجه به نیاز پروژه ها و انتخاب مشتریان بر اساس ضخامت و طول های مختلف انواع عایق، قیمت ها متفاوت است و علاوه بر این امکان تولید عایق های الاستومری در متراژ و ضخامت های متنوع طبق نیاز مشتریان وجود دارد، قیمت ها بسیار متفاوت و متنوع هستند از این رو جهت اطلاع از قیمت عایق های الاستومری صوتی و عایق های حرارتی برودتی و دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین عایق با توجه به نیاز خود می توانید با کارشناسان گروه صنعتی لینکران در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

محصولات عایق سلول بسته انعطاف پذیر الاستومری، استفاده آسانی دارند و در طیف وسیعی از کاربردها و جلوگیری از چگالش و اتلاف انرژی بسیار موثر هستند. ترکیب انعطاف پذیری با ساختار سلول بسته، آنها را برای بسیاری از کاربردها مناسب می کند.

با افزایش تعداد محصولات در این گروه از عایق ها، باید دقت شود تا محصول صحیح برای کاربرد خاص انتخاب و به درستی نصب شود. قیمت عایق تنها یک عامل در کل هزینه های کار است. نیروی کار متخصص، ابزار نصب مورد نیاز، خسارات مادی یا ضایعات در حین ساخت و نصب و زمان مورد نیاز برای اتمام کار همه از موارد مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. بر آرامش خاطری که بر اثر انجام درست یک کار و آسودگی خاطر از عملکرد صحیح آن  برای سال های طولانی ایجاد می شود نمی توان قیمت گذاشت. پس از تعیین نیازها و مشخصات مورد نظر شما، انتخاب محصول صحیح کلید کار درجه یک است و موفقیت طولانی مدت پروژه شما را تضمین می کند.

نظرات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید. و یا از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

با لینکران در ارتباط باشید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر