فوم لوله ای از کجا بخریم

فوم لوله ای که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.  از تجهیزات مهم صنعت ساختمان و مصالح است. این نوع از تجهیزات برای عایق کاری لوله های حرارتی برودتی ساختمان ها و صنایع به کار می روند.
رایج ترین عایق کاری لوله  در صنعت برای عایق لوله کشی های آب می باشد. که از این نوع فوم های لوله ای استفاده می شود.

گروه صنعتی لینکران برای انواع لوله ها با سایزهای مختلف در لوله کشی های ساختمانی و صنعتی، عایق لوله ای الاستومری تولید نموده است.

تولید عایق لوله ای گروه صنعتی لینکران

کاربرد فوم لوله ای

کنترل تراکم بخار آب

معمولا در فضایی که دمای محیط بیشتر از دمای سطح لوله باشد. بخار آب روی لوله ها متراکم می شود.  و این رطوبت بیش از حد موجب خوردگی سطح لوله می شود. از این رو استفاده از فوم لوله ای برای جلوگیری از به وجود آمدن میعان روی سطح لوله ها بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

این فوم های لوله ای از ایجاد بخار و آب روی سطح لوله جلوگیری می کنند.

جلوگیری از انجماد و یخ زدگی لوله

بسیار پیش می آید که لوله های تأسیساتی را در بیرون از ساختمان قرار می دهند و یا در محیط های سردسیری نصب میشوند و دمای اطراف لوله حتی به نقطه انجماد آب میرسد.  در این شرایط آب در لوله منجمد میشود. و انجام آب سبب انبساط و شکستگی و خرابی لوله های آب می گردد. فوم های لوله با ثابت نگه داشتن دمای لوله از عمل یخ زدگی جلوگیری می کنند.

 ذخیره انرژی

به غیر از مورد قبل، در برخی از موارد لوله کشی در دمای بالا انجام میشود. در این شرایط اختلاف دما بین آب درون لوله و محیط اطراف سبب بروز مشکلاتی میشود. چرا که روی دمای مایع درون لوله اثر می گذارد و انرژی را تلف می کند.

جلوگیری از اتلاف انرژی و گرما

در این حالت با توجه به میزان اتلاف انرژی و همچنین سایز لوله ، میتوان ضخامت فوم لوله را جهت عایقکاری لوله را انتخاب نمود.

حفاظت از کاربر در برابر شرایط دمایی لوله

با توجه به مواردی که گفته شد ممکن است لوله کشی در دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین انجام گیرد. و در صورت تماس افراد با لوله به آنها آسیب برساند. میتوان لوله را به فوم های لوله ای مجهز نمود تا از آسیب رسانی به افراد جلوگیری کرد.

 کاهش میزان سروصدا

لوله کشی که بعنوان مجرایی جهت عبور مایعات استفاده میشود. همیشه با ایجاد سروصداهای داخلی همراه است که برای ساکنان مجاور آن (مخصوصا ساختمان های مسکونی) بسیار آزاردهنده است. فوم لوله ای با پوشش لوله ها کاربرد مناسبی جهت رفع آلودگی های صوتی محیط دارد. پس کاربرد عایق صوتی در ساختمان های مسکونی بسیار زیاد است.

فوم لوله ای از کجا بخریم؟

فوم لوله ای یا به عبارتی دقیق تر و فنی تر ، عایق لوله ای  را میتوان از تمامی فروشگاه های تأسیساتی و مصالح ساختمانی ، سایتهای فروش عایق لوله  و همچنین شرکت ها و کارخانه های تولیدکننده عایق لوله ای خریداری نمود.

بدیهی است خرید عایق الاستومری تولید ملی از کارخانه های تولیدکننده داخلی علاوه بر کمک به شکوفایی اقتصادی مملکت ، موجب حمایت از کارگر ایرانی و همچنین رشد تولید داخلی میشود.

عایق لوله ای الاستومری

عایق های لوله ای انواع مختلفی دارند. و از جنس های متنوعی ساخته شده و روانه بازار می شوند. اما پرکاربردترین نوع آن عایق لوله ای الاستومری می باشد. که بر پایه NBR و یا EPDM ساخته می شوند.

عایق های الاستومری مقاومت بالایی در برابر شرایط بد آب و هوایی و دمایی دارند. و در برابر گرمای شدید و یخ زدگی مقاوم هستند. همچنین این نوع از عایق ها در برابر پارگی نیز مقاوم بوده و از این رو در شرایط سخت محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین از عایق های الاستومری در لوله کشی های تهویه هوا نیز استفاده می شود.

عایق لوله ای الاستومری گروه صنعتی لینکران

عایق­ حرارتی و برودتی لوله ­ای گروه صنعتی لینکران  به‌صورت پیش‌ساخته با ساختار سلولی بسته برای عایق ­کاری انواع لوله­ ها با کاربردها و جنس ­های متفاوت مانند لوله آب گرم مصرفی­،­ لوله­ های سرمایش و گرمایش مربوط به فن‌کوئل، سیستم­ های تهویه مطبوع و لوله‌های تأسیساتی استفاده‌شده و موجب صرفه‌جویی انرژی در این سیستم‌ها می‌شوند. همچنین عایق الاستومری لوله ای از زنگ زدن لوله‌های فلزی در معرض شرایط جوی نامناسب ممانعت می‌کنند.­

انواع عایق لوله ای الاستومری (فوم لوله ای) لینکران

عایق لوله ای INSPIRE

این نوع عایق طبق نیاز روز بازار و جهت سهولت اجرای پروژه ها برای اولین بار در ایران توسط گروه صنعتی لینکران طراحی و تولید شده ….

عایق الاستومری لوله ای ساده

همان طور که از نام آن مشخص است این نوع عایق لوله ای به صورت ساده بود و برای نصب آن روی لوله ها باید آن را برش داد …

عایق لوله‌­ای چاک‌­دار

در مواقعی که لوله‌کشی انجام‌شده باشد و امکان استفاده از عایق‌های لوله‌ای وجود نداشته باشد، برای عایق‌کاری این لوله‌ها باید …

عایق لوله‌ ای با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری لوله ای باروکش آلومینیوم به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه UV خورشید عموماً جهت عایق کاری لوله های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای باز به کار می روند. در محیط هایی که احتمال برخورد اشیا و …

عایق لوله ­ای باروکش پروتکت بلک

این عایق الاستومری انعطاف‌پذیر دارای پوشش پلیمری برای محافظت از عایق در برابر ضربات مکانیکی، جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خطوط آب سرد و تهویه مطبوع برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت …

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده انواع عایق الاستومری حرارتی برودتی و صوتی به دو شکل عایق رولی الاستومری و عایق لوله ای الاستومری (فوم لوله ای) در کارخانه تولید عایق الاستومری واقع در شهرک صنعتی شمس آباد می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. و یا به شبکه های اجتماعی

مراجعه بفرمایید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر