انواع فرآیندهای ساخت و تولید

۶ روش از انواع فرآیندهای ساخت و تولید

تولید، ساختن کالاها از اتومبیل و مصالح ساختمانی گرفته تا گیتار و لباس است. چندین فرآیند تولید استاندارد در بین صنایع اعمال می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند انتخاب های متفاوتی جهت استفاده داشته باشند. یا تولیدات را متناسب با نیازهای طراحی و کسب‌ وکار تنظیم کنند. در این مقاله، مباحثی مانند فرآیند تولید چیست و فرآیندهای مختلف، نحوه استفاده از آنها و مزایای هر کدام را مورد بحث قرار می دهیم.

فهرست مطالب

فرآیند تولید چیست؟

فرآیند تولید نحوه ساخت یا ایجاد یک محصول توسط یک شرکت است. این می تواند یک فعالیت پیچیده باشد که شامل طیف وسیعی از ماشین آلات، ابزارها و تجهیزات با سطوح مختلف اتوماسیون با استفاده از رایانه ها، ربات ها و فناوری های پیشرفته است.

یک کسب و کار و شرکت، فرآیند تولید خود را برای تولید کالاهای خاص برای مشتریان خود ایجاد می کند. یک شرکت بر اساس عواملی مانند تقاضای مصرف کننده، پیش بینی فروش، تکنیک مونتاژ، مواد درگیر و منابع موجود تصمیم می گیرد که کدام روش تولید را انتخاب کند. به عنوان مثال، ممکن است انتخاب کنید که یک محصول را در دسته های عمده در حالی که یک ماده خاص در انبار یا در حال فروش است، یا در تعداد کمتری برای انجام سفارشات مشتری بدون داشتن هزینه ذخیره سازی اضافی، تهیه کنید.

بسیاری از فرآیندهای تولید امروزی به انقلاب صنعتی دهه ۱۸۰۰ باز می‌گردد. که صنعت را از ساخت انسان به ساخت انسان و ماشین تبدیل کرد و با پیشرفت فناوری، درک و پیگیری فرآیندها آسان‌تر شد. هر رویکرد منحصر به‌ فرد با مزایای خاصی برای تکمیل یک کار خاص است، و زیربخش‌هایی در صنعت مانند مصالح، مواد غذایی، پوشاک، تولید شیمیایی یا الکترونیک وجود دارد.

شش نوع فرآیند تولید

بسته به نوع کسب و کار یا محصول شما، یک فرآیند تولید ممکن است بهتر از دیگری برای شرکت شما کار کند. در اینجا شش نوع از فرآیندهای تولیدی که امروزه در صنایع در سراسر جهان استفاده می شود، آورده شده است:

انواع دیگر فرآیندهای تولید

انواع سنتی سبک های تولید که شرکت ها از آنها استفاده می کنند نیز عبارتند از:

مشاغل در تولید

اگر علاقه مند به شروع حرفه ای در تولید هستید، مشاغل زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. این ۱۰ شغل تولیدی را در نظر بگیرید تا به شما در شروع کارتان کمک کند:

۱. سرکارگر

۲. ماشین کار

۳. مدیر تولید

۴. همکار تولید

۵. اپراتور ماشین

۶. اپراتور ترمینال

۷. تکنسین ساخت

۸. تکنسین مونتاژ

۹. مهندس محصول

۱۰. نظارت بر عملیات کارخانه

گروه صنعتی لینکران (شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه) در مسیر تحقق رسالت های ملی با توکل بر خدا ، باور توانایی ها و عزمی راسخ به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تاسیسات صنعتی و ساختمانی ، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات ، عایق های حرارتی ، برودتی و صوتی و لرزه گیرهای مکانیکی با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات موردنیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت فعالیت می نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات لینکران و دریافت مشاوره از کارشناسان واحد فنی و مهندسی و فروش با ما در تماس باشید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر