کاربرد عایق الاستومری در انرژی و فلزات

کاربرد-عایق-الاستومری-لینکران-در-پروژه-های-نفت-و-گاز2

کاربرد عایق الاستومری در پروژه های موسوم به انرژی و فلزات عنوان مقاله پیش رو است که به آن می پردازیم.
نیاز هرروزه ی انسان ها به سوخت جهت تولید انرژی های مورد نیاز زندگی، مشکلات زیادی مثل آلودگی هوا،محافظت از محیط زیست و اتمام منابع تجدیدناپذیر سوختی را به دنبال داشت. معضلات به وجود آمده انسان ها را به این موضوع واداشت که روشی برای جلوگیری از اصراف انرژی بیابند.
عایق کاری تجهیزات و ساختمان ها از مهمترین روش های جلوگیری از هدررفت انرژی است.
پیشرفت تکنولوژی به انسانها کمک کرد تا به تناسب هر شرایط و موقعیتی به تولید عایق الاستومری رو بیاورند. از این رو مدل های مختلف عایق مانند انواع عایق الاستومری حرارتی برودتی رولی، لوله ای ، صوتی تولید و روانه بازار شد. آشنایی با کاربرد عایق های الاستومری مخصوصا برای استفاده در پروژه های نفت و گازی که پروژه هایی بزرگ و پرهزینه هستند. سبب می شود تا مهندسین و پیمانکاران بتوان انتخاب بهتری داشته باشند.

عایق الاستومری چیست؟

سه ماده اصلی مورد استفاده در ساخت عایق الاستومری: لاستیک مصنوعی (NBR یا EPDM)، پلی وینیل کلراید (PVC) و یک ماده فوم شیمیایی می باشد که پس از طی مراحل تولید، ساختار سلول بسته ای را به خود می گیرد. عایق الاستومری به عنوان عایق صدا ، رطوبت، حرارت و برودت استفاده می شود و در ابعاد و انواع مختلف در بازار موجود است. که میتوان در پروژه های نفت و گازی از آنها استفاده نمود.

کاربرد عایق های الاستومری چیست؟

با توجه به مقالات قبلی گفته شد که از عایق الاستومری به عنوان عایق صدا، گرما و سرما استفاده می شود. عایق های الاستومری علاوه بر عایق کاری ساختمان ها در بسیاری از صنایع از جمله صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، خودروسازی، دریایی و کشتی سازی، زیردریایی و داروسازی، صنایع غذایی، بهداشتی و شیمیایی استفاده می شود. این عایق ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام با توجه به خواص فیزیکی و ظاهری کاربرد خاص خود را دارند.

با توجه به تنوع زیاد این عایق ها در بازار، کاربرد عایق های الاستومری را با توجه به نوع آنها بررسی می کنیم.

  • عایق کاری سطوح :
  • این نوع عایق برای پوشش دادن سطوح مختلف از جمله دیوارهای داخلی و خارجی، سقف ها، پشت بام ها، کف ها و سطوح فلزی استفاده می‌شود.
  • عایق کاری لوله‌ها :
  • عایق الاستومری برای لوله‌های گرمایشی، خنک کننده، آب و فاضلاب و… به عنوان عایق حرارتی، صوتی و الکتریکی استفاده می‌شود.
  • عایق کاری صوتی :
  • عایق الاستومری به عنوان یک عایق صوتی برای کاهش صدای انتقالی در ساختمان‌ها، خودروها و سایر محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود.

عایق الاستومری در پروژه های نفت و گازی

عایق الاستومری در صنایع نفت و گاز به عنوان عایق حرارتی و صوتی برای لوله‌های گرمایشی، خنک کننده و فاضلاب استفاده می‌شود. همچنین، این عایق برای پوشش دادن سطوح داخلی و خارجی مخازن، تجهیزات و سیستم‌های نفت و گاز به کار می‌رود.
دلیل استفاده از عایق الاستومری در این صنایع، جلوگیری از افت حرارتی، کاهش صدا و حفاظت از سطوح در برابر خوردگی و نفوذ آب است.

هدف از استفاده عایق الاستومری در پروژه های نفت و گازی

هدف از استفاده از عایق الاستومری در پروژه های نفتی، جلوگیری از افت حرارتی، کاهش صدا و حفاظت از سطوح در برابر خوردگی و آب زدگی است. این عایق برای لوله‌های گرمایشی، خنک کننده و فاضلاب، پوشش دادن سطوح داخلی و خارجی مخازن، تجهیزات و سیستم‌های نفت و گاز به کار می‌رود. با استفاده از عایق الاستومری، از افت حرارتی کاسته شده و صدای تولید شده توسط سیستم‌های نفتی کاهش می‌یابد. همچنین، این عایق مانع از خوردگی و آب زدگی سطوح مختلف می‌شود که باعث افزایش عمر مفید تجهیزات و سیستم‌های نفتی می‌شود.

گروه صنعتی لینکران (شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه) در مسیر تحقق رسالت های ملی با توکل بر خدا ، باور توانایی ها و عزمی راسخ به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تاسیسات صنعتی و ساختمانی ، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات ، عایق های حرارتی ، برودتی و صوتی و لرزه گیرهای مکانیکی با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات موردنیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت فعالیت می نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص عایق های الاستومری ، دریافت لیست قیمت و مشاوره با کارشناسان فروش و فنی لینکران با ما در تماس باشید. و یا به طور مستقیم با شماره گیری ۳-۰۲۱۸۸۲۸۸۵۵۱ و داخلی ۱۳۳ با مشاورین بخش انرژی و فلزات در ارتباط باشید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر