لرزه گیر صنعتی ۲

چنانچه در مقاله شماره ۱ لرزه گیر صنعتی ذکر شد، به ادامه بررسی جهت نصب لرزه گیر صنعتی روی مابقی سیستم های تأسیساتی همانند پکیج های تهویه پشت بامی ، فن ها و هواسازها و …. می پردازیم :

پکیج های تهویه پشت بامی

این تجهیزات معمولاً روی سازه های سبک نصب می شوند که مستعد مشکلات انتقال لرزش و صدا هستند. مشکلات سر و صدا به همراه محدودیت هایی که نصب دستگاه ایجاد می کند این تجهیزات را نیازمند فضای باز بزرگی بر روی پشت بام، بخصوص برای مسیر کانال های رفت و برگشت هوا می کند. برای نصب تجهیزات تا ارتفاع ۲۰ فوتی (۶ متری) از لرزه گیرهای عادی استفاده می شود، اما برای تجهیزاتی که در ارتفاع بیش از ۲۰ فوت (۶ متر) قرار می گیرند، بایستی تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود، بخصوص اگر سازه دارای اتصالات شبکه باز یا لاغر بوده یا از دال سبک استفاده شده باشد.
برای تجهیزات مکانیکی که توانایی تولید سر و صدای زیادی دارند، دستگاه باید روی یک پلتفرم بالاتر از سطح بام نصب شود تا یک فاصله هوایی ایجاد شود (ناحیه خنثی کننده) و دستگاه به دور از بازشوهای بام نصب شود تا بتوانیم از عایق های صوتی و مواد آکوستیک بر روی کانال ها پیش از ورود به ساختمان استفاده کنیم.

استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع پکیج تهویه پشت بامی ( گروه صنعتی لینکران )

لزوم استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع لرزه گیر پکیج تهویه ( گروه صنعتی لینکران )

برخی تجهیزات پشت بامی دارای کمپرسور، فن و ادوات دیگری هستند که در داخل آنها ایزوله شده اند. این ایزولاسیون (جدا سازی) همیشه قابل اعتماد نیست زیرا چرخه های کوتاه داخلی، انحراف استاتیکی یا رزنانس پنل هنوز وجود دارد. توصیه می شود برای تجهیزات پشت بامی با وزن بیش از ۳۰۰ پوند (۱۳۵ کیلوگرم) حتماً از لرزه گیرهای خارج از دستگاه استفاده شود.

لرزه گیر فنری پلیت دار گروه صنعتی لینکران

جدول استفاده از انواع لرزه گیر صنعتی در انواع پکیج تهویه

جدول زیر طریقه انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر پکیج تهویه را بر اساس دسته بندی تجهیزات و محل نصب آن ها مشاهده می کنیم.

جدول انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر پکیج تهویه ( گروه صنعتی لینکران )

فن ها و هواسازها

برای انتخاب سیستم های لرزه گیر فن ها و هواسازها نکات زیر را در نظر بگیرید:
۱- فن هایی با قطر پروانه ۲۲ اینچ (۵۵ سانتیمتر) و کمتر، و همه ی فن هایی که در سرعت های تا ۳۰۰ rpm کار می کنند نیروهای لرزه ای بزرگی ایجاد نمی کنند. برای فن هایی که در سرعت های کمتر از ۳۰۰ rpm کار می کنند، برای انتخاب لرزه گیر باید دقت شود که فرکانس طبیعی لرزه گیر نسبت به سرعت فن حداکثر %۴۰ باشد.
۲- در مسیر مکش و دهش تمامی فن ها و هواسازها بایستی از مقدار مناسب اتصال انعطاف پذیر (Expansion Joint) استفاده شود.
۳- برای تمامی فن ها و هواسازهای کلاس ۲ و۳ استفاده از اینزشیابیس توصیه می شود زیرا حجم اضافی اینرشیابیس امکان استفاده از فنرهای محکمتر را ممکن می سازد که حرکات ناشی از وزن را کاهش می دهند.

لزوم استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع فن و هواساز ( گروه صنعتی لینکران )

لزوم استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع فن و هواساز( گروه صنعتی لینکران )

جدول استفاده از انواع لرزه گیر صنعتی در هواسازهای آبی و DX افقی و عمودی

جدول زیر طریقه انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر هواساز آبی را بر اساس دسته بندی تجهیزات و محل نصب آن ها مشاهده می کنیم.

جدول انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن و هواساز ( گروه صنعتی لینکران )

جدول استفاده از انواع لرزه گیر صنعتی در فن های درون خطی محوری، پلنوم، کابینت

جدول زیر طریقه انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن های درون خطی محوری، پلنوم، کابینت را بر اساس دسته بندی تجهیزات و محل نصب آن ها مشاهده می کنیم.

لزوم استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع فن های درون خطی محوری، پلنوم، کابینت ( گروه صنعتی لینکران )

جدول انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن های درون خطی محوری، پلنوم، کابینت ( گروه صنعتی لینکران )

جدول استفاده از انواع لرزه گیر صنعتی در فن های پروانه ای و تجهیزات دوار کانالی

جدول زیر طریقه انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن های پروانه ای و تجهیزات دوار کانالی را بر اساس دسته بندی تجهیزات و محل نصب آن ها مشاهده می کنیم.

لزوم استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع فن های پروانه ای و تجهیزات دوار کانالی( گروه صنعتی لینکران )

جدول انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن های پروانه ای و تجهیزات دوار کانالی ( گروه صنعتی لینکران )

جدول استفاده از انواع لرزه گیر صنعتی در فن های سانتریفوژ

جدول زیر طریقه انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن های سانتریفوژ را بر اساس دسته بندی تجهیزات و محل نصب آن ها مشاهده می کنیم.

لزوم استفاده از لرزه گیر صنعتی در انواع فن های سانتریفوژ ( گروه صنعتی لینکران )

جدول انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی در قالب لرزه گیر فن های سانتریفوژ ( گروه صنعتی لینکران )

لرزه گیر صنعتی گروه صنعتی لینکران

با توجه به اهمیت انتخاب صحیح و دقیق انواع لرزه گیر صنعتی در حفظ شرایط آسایش ساکنین، سلامت و ایمنی ساختمان و عملکرد بهینه و طول عمر دستگاه ، توصیه می شود که در تمامی موارد، بخصوص در شرایطی که تجهیزات تولید کننده لرزش بزرگ بوده یا نصب تجهیزات در مناطق حساس به لرزش و سر و صدا می باشد، انتخاب لرزه گیر صنعتی با استفاده از مشاوره کارشناسان متخصص در زمینه لرزش و متخصصین آکوستیک انجام شود.
مهندسین تخصصی گروه صنعتی لینکران همه روزه آماده پاسخگویی سوالات شما در زمینه خرید انواع لرزه گیر صنعتی ، لرزه گیر مکانیکی ، لرزه گیر رابرهنگر ، لرزه گیر لاستیکی و … می باشند.

منبع

Kinetics Noise Control, Inc
kineticsnoise.com
۱-۸۰۰-۹۵۹-۱۲۲۹

نویسنده

مهندس پدرام بداقی

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر