بیم کلمپ چیست و انواع آن کدامند؟

بیم کلمپ ( ساپورت تأسیسات )

بیم کلمپ از اقسام تجهیزاتی می باشد که در نصب سازه های ساپورت تأسیسات مورد استفاده قرار میگیرند.
این قطعات به جوشکاری و سوراخکاری نیاز ندارند و میتوانند بصورت دائمی یا موقت لوله ها و کانالهای داخل کف یا سقف را به لبه تیر متصل کنند. از کاربرد بیم کلمپ میتوان به استفاده در تأسیسات الکتریکال و مکانیکال مانند کانال هوا ، لوله های آتش نشانی ، آب ، فاضلاب و گاز اشاره نمود.
از این قطعه  به عنوان مفصل و برای تحمل بارهای عمودی و افقی بین تیرها نیز استفاده می شود.

همچنین با توجه به این که برای اتصال تجهیزات خاصی نیاز ندارد و از قبل به صورت مهندسی تحلیل شده اند. و نیازی به جوشکاری و سوراخکاری ندارد. نسبت به روش های مورد استفاده از این دو نوع بسیار ساده تر و سریع تر انجام می شود.
به طور معمول در ساختمان های نیمه ساخت ، انبارها و کارخانجات جهت اتصال تیرها میتوان از بیم کلمپ ساپورت تأسیسات استفاده نمود.

انواع بیم کلمپ

طریقه نصب

بیم کلمپ ها دهانه هایی قابل تنظیم با پیچ تنظیم دارند. که قابلیت نصب روی بال های تیرآهن با ضخامت های متفاوت را دارند. و به طور راحت با دست بسته می شوند. جهت نصب ایمن و جلوگیری از شل شدن روی تیرها و بسته به مشخصات پیچ و گشتاور مربوط به آن ، در حد یک دور احتیاج به سفت نمودن توسط ابزار دارند. لازم به ذکر است. پیچ های تنظیم دارای مهره های پشت بند نیز می باشند.

بیم کلمپ هایی که طراحی مهندسی شکل دارند. توانایی تحمل بارهای مختلفی را دارند. میتوان با دریافت مشاوره صحیح فنی بهترین انتخاب از نظر سایز، هزینه و قدرت تحمل بار را برای پروژه خود داشته باشید. که همچنین سریع ترین نصب را نیز دارند.
همکاران واحد فنی و فروش گروه صنعتی لینکران مستقر در شرکت سازه پایدار الهیه همه روزه آماده خدمت رسانی و ارائه مشاوره درخصوص محصولات لینکران به شما عزیزان می باشند.

گروه صنعتی لینکران

تولیدکننده و تأمین کننده محصولات نوین صنعت و ساختمان اعم از انواع

عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، سیستم لرزه گیر ، فلنج کانال ، راد گالوانیزه ، انکر بولت و …

نویسنده : مهندس مریم نظری پور

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر