لرزه گیر و کنترل لرزش تجهیزات

لرزه گیر یکی از مهمترین تجهیزاتی است. که در صنعت تأسیسات استفاده میشود. این محصول جهت جلوگیری از لرزش و مهار ضربه های ناگهانی به سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که اتصالات و تأسیساتی که از لرزه گیر در آنها استفاده نشود. با کوچکترین ارتعاش،علاوه بر انتقال سر و صدای دستگاه ها، موجب گسستگی اتصالات نیز می شود. و خسارات جبران ناپذیری را برای ساختمان به همراه دارد. لرزه گیرها در فضاهایی که باید متحمل فشار بالا شوند. و لرزش آنها کنترل شود. نیز کاربرد دارند.

لرزه گیر و کنترل لرزش تأسیسات گروه صنعتی لینکران

لرزه گیر چیست؟

لرزه گیر با توجه به نام آن، وسیله ای جهت کنترل لرزش تجهیزات است. و از انتقال لرزش و سر و صدای ناشی از آن به قسمت های مختلف جلوگیری می نماید. لرزه گیر در دستگاه های مختلفی مانند پمپ، چیلر، فن ها، توربین،سانتریفیوژها و … نصب می شوند. و همانطور که گفته شد. وظیفه کاهش لرزش را برعهده دارند. که این امر موجب طول عمر تجهیزات می شود. این وسیله ی پرکاربرد صنعتی میتواند فشارهای زیاد مختلفی را تحمل نماید. که از آسیب رسانی به تأسیسات جلوگیری می نماید.

لرزه گیر چه کاربردی دارد؟

لرزه گیرها همانطور که معرفی شدند. دارای خاصیت انعطاف پذیری هستند. که در شرایط و موقعیت های مختلف مقاوم هستند. همچنین لرزه گیرها در موارد مختلف مانند پمپ،چیلر،اسپیلت،موتور،سیلندر،هواساز،لوله کشی ها و موارد زیاد دیگری استفاده می شود. که عمر دستگاه ها را زیاد  می کند و مانع انتقال لرزش و سروصدا به قسمت های دیگر دستگاه و ساختمان می شود.

لرزه گیر در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

لرزه گیرهای مختلف هرکدام دارای ویژگی ها و خواص مختص به خود هستند. که در فضاهای مختلف کاربرد دارند. از مهمترین انواع آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صنایع نفتی
  • سانتریفیوژها
  • صنایع دریایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع پتروشیمی
  • نیروگاه‌های بخار
  • صنایع فولاد و ذوب‌آهن
  • تأسیسات ساختمانی و …
مهم‌ترین نکات نصب لرزه‌ گیر

اولین نکته مهم در نصب لرزه گیر طرح اولیه کار است. یعنی جهت نصب لرزه گیر باید به دستورالعمل کارخانه تولیدکننده عمل نمود.
در مرحله اول باید از انواع فرو رفتگی ها، جوشکاری و ضربه اضافی پرهیز نمود.
از هرگونه حرکت کششی یا فشاری که باعث ناهمترازی در لرزه گیر شود ، خودداری کرد.
از ایراد فشار و ضربه ناگهانی به لرزه گیر باید خودداری شود. چرا که در عملکرد آن تأثیر منفی می گذارد.

مزایای استفاده از لرزه گیر

نصب و تعویض راحت توسط پیچ و مهره

مقاومت در برابر فشار بالا، حرارت و سرما

مقاومت در برابر مواد شیمیایی و پوسیدگی

جلوگیری از اتلاف گرما در سیستم‌های حرارتی

جلوگیری از صدای ایجادی توسط سیستم‌های تاسیساتی

جلوگیری از ارتعاشات ناشی از تجهیزات و تأسیسات صنعتی و ساختمانی

خرید لرزه گیر

برای خرید انواع لرزه گیر، ابتدا باید فضای مورد نیاز را بررسی نمود. و میزان لرزش احتمالی را محاسبه کرد. تا بتوان لرزه گیر مورد نظر را انتخاب کرد. جهت خرید لرزه گیر با لینکران در تماس باشید. تا کارشناسان فنی و فروش در کمترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

لینکران تولیدکننده برتر انواع لرزه گیر مکانیکی

لیست قیمت لرزه گیر صنعتی

قیمت انواع لرزه گیر صنعتی بستگی به نوع آن (فنری یا لاستیکی) ، اندازه، هزینه مواد اولیه، هزینه تولید و نوسانات قیمت در بازار وابسته است. بنابراین قیمت ها ممکن است تغییر کنند. بنابراین پس از آن که فهرست خرید خود را برای ما ارسال نمودید. جدیدترین لیست قیمت لرزه گیرهای مورد نیاز، برای شما ارسال خواهد شد. پس از آن با کمک کارشناسان فنی و فروش ما، می توانید خرید خود را به بهترین نحو انجام دهید.

مهمترین نکات هنگام خرید لرزه گیر

نکات زیر را هنگام خرید انواع لرزه گیر در نظر داشته باشید:

خرید از شرکت های با سابقه ی این امر

اطمینان از مشخصات لرزه گیر مورد نظر خود

مشورت با کارشناسان لینکران جهت راهنمایی بهتر شما

خرید لرزه گیر متناسب با لرزش و فشار تجهیزات مد نظر

خرید لرزه گیر با کیفیت جهت کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری

برندهای سازنده لرزه گیر

بهترین برند لرزه گیر موجود در ایران طبق نظرسنجی های مختلف از پروژه ها و کارفرمایان، لرزه گیر گروه صنعتی لینکران است. که در کارخانه شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران تولید می گردد.
گروه صنعتی لینکران تولیدکننده انواع لرزه گیر مکانیکی اعم از لرزه گیر لاستیکی و لرزه گیر فنری می باشد. شما بزرگواران می توانید با تماس با شماره های ۳-۸۸۲۸۸۵۵۱-۰۲۱ تماس حاصل فرموده و با کارشناسان فنی و فروش لینکران در ارتباط باشید.

در این مقاله به معرفی کلی لرزه گیر ، مزایا و کاربرد آنها پرداخته شد. پس لرزه گیر به کاهش ارتعاشات و انتقال سروصدای ناشی از تجهیزات و تأسیسات ساختمانی و صنعتی کمک می کند. لرزه گیر در موارد مختلف صنعتی، پتروشیمی، دریایی، نفت وگاز مانند پمپ، چیلر، اسپیلت، لوله کشی ها،هواساز، کولرو … استفاده میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. و یا به شبکه های اجتماعی

مراجعه بفرمایید.

جست و جو

دسته بندی مقالات

پست های دیگر

گروه صنعتی لینکران
 
قدردان حضور سبزتان
 
می باشد :)
پوستر نمایشگاه نفت و گاز_1403